Întâiul gospodar al așezării din Țara Hațegului face o analiză a situației existente în prezent în comuna pe care o administrează, în prezent fiind la cel de-al patrulea mandat de edil-șef al localității
În ultimii ani, una dintre marile probleme cu care se confruntă societatea românească este cea a locurilor de muncă, în special în mediul rural. Cu toate acestea, o situație destul de bună la acest capitol o întâlnim în comuna Pui.
Locuri de muncă fluctuante
Comuna Pui este localitatea rurală cu cel mai mare număr de locuitori din județul Hunedoara, în jur de 4.500 de oameni. Ca și peste tot, din păcate, o parte dintre aceștia nu au locuri de muncă, dar administrația publică locală din comună consideră, cu argumente, că problema aceasta nu este cea mai importantă care trebuie rezolvată în curând, mai ales că primăriile nu au în atribuțiuni cearea de locuri de muncă. Marea problemă o reprezintă faptul că situația locurilor de muncă este una fluctuantă, acest lucru fiind datorat mai multor cauze. “De când sunt primar, din anul 2000, am reușit să atrag în comună investitori, care au creat peste 200 de locuri de muncă. Dar, așa cum știe toată lumea, mai sunt și fluctuații. Unii pleacă, alții vin, la fel ca în viața de zi cu zi. Deci nu mai este nimic bătut în cuie, să fii angajat pe o perioadă nedeterminată, până la pensie. Vede toată lumea că, de la o zi la alta, sunt firme care se închid, unele își desfășoară activitatea pe o perioadă scurtă, altele fac angajări pe perioadă nedeterminată și așa mai departe. Nu mai putem spune, la acest capitol, că este ceva sigur. Totul este relativ”, a declarat Victor Tiberiu Stoica, primarul comunei Pui.
Începe amenajarea drumurilor interioare
Una dintre marile probleme întâlnite la Pui sunt cele legate de starea drumurilor, dar lucrurile par a intra pe un făgaș destul de bun. Satele comunei Pui sunt așezate, din punct de vedere geografic, pe patru axe. Fiecare dintre aceste axe are în componență mai multe sate, iar drumurile principale de acces spre acestea, din centrul de comună, sunt, în mare parte, asfaltate. Pe tronsoanele Râu Bărbat-Hobița- Uric, Rușor-Șerel și Ponor-Ohaba Ponor-Federi nu ar fi mari probleme la acest capitol, dar situația se poate îmbunătăți. Singurele inconveniente majore sunt pe tronsonul Galați –Fizești, pentru acesta fiind depus un proiect la Ministerul Dezvoltării, acesta aflându-se, în prezent, în stadiul de așteptare a aprobării finanțării. Problema cea mai mare cu care se confruntă, însă, administrația din Pui este cea a drumurilor interioare, în special în centrul de comună, dar există speranțe ca aceasta să fie rezolvată în cursul acestui an. “Am considerat că este mai ușor pentru un locuitor al comunei să meargă, până la casa lui, câteva sute de metri pe o uliță pietruită, dar să aibă acces până în satul lui, pe o distanță de câțiva kilometri, pe un drum asfaltat. A venit, însă, și momentul modernizării drumurilor interioare, pe care vrem să le realizăm prin finanțări guvernamentale și europene. O atenție deosebită la acest capitol vom acorda satului de reședință”, a spus Victor Tiberiu Stoica, primarul din Pui. Mai trebuie amintit că în comuna Pui a fost finalizat recent un drum de exploatație agricolă, de o lungime de 6 kilometri, ce cuprinde și un pod peste Strei, în valoare de un milion de euro, din fonduri europene.