Guvernul Poloniei l-a demis pe şeful agenţiei naţionale de autostrăzi şi drumuri (GDDKiA) Lech Witecki după ce conducerea agenţiei a anunţat că este nevoie de mai multe luni sau chiar de ani pentru finalizarea secţiunilor de autostradă care ar fi trebuit deschise traficului înainte de turneul final al Campionatului European de Fotbal găzduit de Polonia şi Ucraina în 2012. Witecki, aflat la conducerea agenţiei de drumuri de şase ani, este făcut responsabil nu numai pentru întârzierile mari ale proiectelor de infrastructură, ci şi pentru disputele cu principalii contractori ai lucrărilor, inclusiv companiile austriece Strabag şi Alpine Bau, ultima intrată în faliment în iunie anul trecut cu datorii de peste 2,5 miliarde de euro.
„Cele mai grave probleme au fost întârzierile şi relaţiile tensionate ale agenţiei cu contractorii şi întreg sectorul construcţiilor“, a explicat vicepremierul Elzbieta Bienkowska, citată de The Wall Street Journal.
Agenţia are nevoie de o „energie nouă“ pentru programul de construcţie de autostrăzi care va fi derulat în perioada 2014-2020, a afirmat Bienkowska, care este responsabilă cu alocarea fondurilor europene şi cu proiectele de infrastructură.
La căderea regimului comunist în 1989, Polonia nu avea nicio autostradă, iar drumurile erau într-o stare jalnică. Acum, ţara are o reţea de autostrăzi de aproape 2.700 kilometri
SURSA: ZF.RO