-1.3 C
Deva
vineri, februarie 14, 2025

Cărţile de identitate electronice, puse pe tuşă

La Evidenţa Persoanelor Hunedoara nu a fost primită nicio înştiinţare oficială despre demararea proiectului referitor la cărţile de identitate electronice, deşi acesta urma să fie implementat din data de 1 aprilie 2014

MAIN buletin nouNoile cărţi electronice de identitate, care vor conţine mai multe elemente de siguranţă, ar fi trebuit să fie puse în circulaţie începând cu data 1 aprilie 2014, potrivit Legii 235/ 2013, care aprobă OU 82/2012. Deşi mai sunt doar trei săptămâni până la data limită, la Direcţia Publică Comunitară de Evidenţă a Persoanelor (DPCEP) Hunedoara, nu a fost primită nicio înştiinţare oficială despre demararea proiectului şi nici nu au ajuns aparatele specifice pentru asigurarea suportului tehnic de înregistrare a datelor biometrice (amprentare, etc).

Cu sau fără amprente palmare

Noul document, pe care se presupune că îl vor primi la un moment dat românii,  de tip smart card, va conţine date în format tipărit sau în format inscripţionat prin tehnologie laser, precum şi elemente de particularizare sau siguranţă. “Pentru obţinerea cărţii de identitate de tip noi, cetăţeanul se va adresa tot Serviciului de Evidenţă de la locul de domiciliu, unde va depune cererea împreună cu toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate electronice. De asemenea, hunedorenii vor avea posibilitatea să opteze între carte electronică care să nu aibă încorporat cipul cu datele biometrice ale titluarului (adică imaginea facială şi amprentele deţinătorului), ci doar datele de identitate ale titularului. Vor fi două tipuri de carte electronică: cea simplă şi cea cu cip. După colectarea acestor date, ele vor fi trimise la Bucureşti unde vor fi tipărite noile cărţi electronice de către Direcţia Generală de Paşapoarte, cei care produc la acest moment paşapoartele. Despre distribuirea acestora, nu ştim încă dacă vor fi trimise prin poştă sau vor putea fi ridicate de titular de la Serviciul de Evidenţă de la locul de domiciliu”, spune Monica Gânscă, directorul DPCEP Hunedoara.

Datele biometrice nu se stochează

Potrivit OU82/2012 datele biometrice de pe cip se şterg prin procedură automată imediat după personalizarea cărţii electronice de identitate. Deocamdată nu a fost stabilită nici dimensiunea noii cărţi de identitate şi nici preţul acesteia. Punerea în circulaţie a noilor documente de identitate se va realiza, în mod eşalonat, în termen de maximum 18 luni de la data emiterii primei cărti electronice de identitate, pe măsura asigurării cu suportul tehnic necesar a serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor.

Aşteptate de doi ani

România s-a obligat în calitate de stat membru UE, încă din anul 2012 să introducă elemente biometrice de identificare în permisele de mic trafic de frontieră, urmînd ca pe viitor datele înregistrate pe noile carduri să poată fi folosite în oricare dintre statele europene.

 

Știri Similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Stai conectat

17,116FaniÎmi place
110CititoriConectați-vă
7,410AbonațiAbonați-vă
spot_img
spot_img

Știri Recente

/*ADNOW*/