Ieri, în jurul prânzului, Asociaţia SALVITAL, cea care coordonează activitatea SMURD din judeţ, a prezentat un bilanţ al activităţii desfăşurate în 2013.
Modificări
Unul dintre cele mai importante aspect prezentate a fost cel legat de schimbările intervenite, în cursul anului trecut, în organigrama judeţeană a Asociaţiei SALVITAL. “Pe parcursul anului trecut, modulele SMURD din judeţ au avut aproape 7.000 de intervenţii. Per total, avem în subordine 9 module, la care se adaugă şi alte 4, care activează în cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) sau au parteneriate cu instituţii private. Ne-am confruntat, ca şi în anii trecuţi, cu problema achitării cotizaţiilor datorate de către administraţiile publice din localităţile hunedorene care au decis să contribuie la fondul nostrum. Cea mai mare datorie o înregistrează Primăria municipiului Lupeni, în cuantum de circa 735 de mii de lei. Sunt şi alte datorii, dar ceva mai mici, fiind vorba despre o restanţă cumulată de aproximativ 2 milioane de lei. Sper ca primarii să înţeleagă importanţa acestei cotizaţii. În altă ordine de idei, doresc să precizez că bugetul pe anul trecut este unul pe minus, dar menţionez şi că, în 2013, am deschis un nou modul, în Petrila, lucru care a făcut să crească cheltuielile legate cu salarizarea personalului. Din păcate, nici în acest an nu sunt premise ca personalul nostrum să fie preluat de către ISU. Chiar dacă salariile paramedicilor de la noi sunt, în medie, de 1.100 de lei, în comprataţie cu cele de la ISU, de 2.000 de lei, nu au fost fluctuaţii de personal ”, a declarat Andrei Mihuţ, împuternicit pe funcţia de peşedinte-director general al SALVITAL Hunedoara.
Sprijin de la CJ
O altă problemă care a fost lămurită cu ocazia prezentării bilanţului SALVITAL Hunedoara a fost cea legată de finanţarea acordată de către Consiliul Judeţean (CJ) Hunedoara. “Contribuţia CJ la bugetul SALVITAL pe 2014 este de 450.000 de lei, mai mare ca anul trecut, când aceasta a fost de 400.000 de lei. În 2014 au apărut noi contributori la fondul SALVITAL, precum Petrila, de unde se va colecta suma de 9 lei per locuitor, dar, dacă va fi nevoie, suma alocată de către noi va putea fi suplimentată”, a spus Tiberiu Balint, vicepreşedinte al CJ Hunedoara