Mai bine de un an s-a scurs de la punerea în aplicare, de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a „soluţiei de avarie” pentru fluidizarea traficului rutier la ieşirea de pe autostrada Sibiu – Deva. La începutul anului 2013, drumarii au amenajat două sensuri giratorii din balize de plastic, pe Drumul naţional 7, în zona intersecţiei acestuia cu DN 76 Deva – Oradea. Improvizaţiile urmau să faciliteze intrarea maşinilor de pe DN7 pe DN76 şi apoi pe tronsoanele de autostradă Deva – Sibiu. În prezent, reprezentanţii Primăriei Deva privesc cu reticienţă soluţia adoptată de CNADNR şi susţin că aceasta trebuia să fie o situaţie provizorie. „La momentul amenajării celor două giratorii, cei de la CNADNR ne-au înştiinţat că va fi o măsură provizorie, dar spre nemulţumirea şoferilor nu a fost aşa. Cele două improvizaţii afectează traficul rutier”, spune Andrei Nistor, reprezentantul Primăriei Deva. Mai mult, declară reprezentanţii administraţiei locale din Deva, compania de drumuri nu avea autorizaţiile necesare de le primărie pentru cele două giratorii.
Deva, reşedinţa izolată
În prezent, există o dispută între Primăria Deva şi CNADNR, pornită de la nemulţumirile administraţiei locale faţă de proiectul autostrăzii A1 Nădlac – Constanţa. Conducerea Primăriei Deva susţine că municipiul va fi izolat dacă nu se va găsi o soluţie prin care să fie realizate bretele rutiere care să permită ieşirea de pe autostradă în zona Devei. „Conexiunea dintre sectorul de autostradă Lugoj – Deva Lot 4 şi autostrada Deva – Orăştie se va realiza prin construirea unei intersecţii denivelate la Şoimuş, (autostrada va traversa superior DN 76 prin intermediul unui pasaj) şi bretelele care vor face legătura dintre autostradă şi DN 76”, informa CNADNR, în urmă cu un an, fără a preciza unde vor fi realizate bretelele de acces pe autostradă (foto) .