Iubitorii întrecerilor extreme, unde adrenalina creşte la nivel maxim, sunt aşteptaţi în Parâng, la o competiţie inedită, aflată la prima eidţie.
Ineditul concurs, denumit generic “Parângul Night Challenge” este organizat de Asociaţia Sportivă Bike & Run Petroşani şi va avea loc în data de 22 februarie. Participanţii înscrişi în competiţie sunt invitaţi să dea “năvală spre Vârful Parângul Mic, într-un mod organizat şi în acelaşi timp, inedit. O puteţi face în două moduri: în alergare sau împingând în beţele skiurilor de tură”, după cum spun organizatorii. În total, traseul măsoară 4,5 kilometri, cu o diferenţă de nivel de 1000 de metri. Un traseu deloc uşor, extrem de solicitant, însă peisajul şi adrenalina compensează din plin efortul depus de cei ce vor lua startul. “Startul, ce va avea loc din apropierea telescaunului, se va da cu un decalaj de 5 minute între cele două categorii. Traseul ce va străbate întreaga Pârtie B – una dintre cele mai frumoase şi solicitante pârtii din ţară- va continua până pe piscul amintit, ce bifează o altitudine de + 2000 m, mai exact, 2074 m. De acolo, priveliştea de ansamblu asupra tuturor oraşelor Văii Jiului, luminate în noapte, vă vor face să vă felicitaţi pentru alegerea de a fi acolo”, dau asigurări reprezentanţii Asociaţiei Sportive Bike & Run Petroşani.V Iar după concurs, oboseala se “stinge” la o petrecere „after race”, când va avea loc şi festivitatea de premiere. Vor fi premiate primele 3 locuri la categoriile de vârstă -35, +35 de ani masculin şi open feminin, atât la alergare, cât şi la schi de tură.
Schiul de tură, alternativa variantei clasice
Pentru iubitorii schiului, care s-au săturat de varianta clasică, schiul de tură este o alternativă din ce în ce mai căutată. Un echipament complet nu este cu mult mai scump decât unul obişnuit, dar schiorul trebuie să aibă o condiţie fizică foarte bună. Iar pe crestele Parângului, zeci de iubitori ai sporturilor de iarnă experimentează an de an acest mod de a schia. Schiurile sunt asemănătoare cu cele de fond, fiind mai înguste decât cele clasice, iar clăparii sunt mai scurţi. În plus, pe talpa schiului se prind piei de focă, care să împiedice alunecarea, iar aceste piei pot fi lipite sau prinse în şuruburi.