Decizia prefectului Sorin Vasilescu de a suspenda regulamentul impus de Consiliul Judeţean privind traficul greu pe drumurile judeţene nu face decât să sporească degradarea infrastructurii rutiere, iar pagubele se vor simţii în buzunarele hunedorenilor
Drumul de la Geoagiu la Balşa este unul din multe exemple în care regii asfaltului au distrus drumul şi şi-au luat tălpăşiţa fără să le pese ce lasă în urma lor. După acest episod, consiliul judeţean a impus un regulament croit tocmai pentru a evita astfel de situaţii. Inutil. Lobby-iştii de la prefectură au dat undă verde la „produs” de gropi.
Gropi cârpite de mântuială
Odată cu lucrările la autostrada Deva-Orăştie, prin Balşa treceau zilnic peste o sută de basculante de mare tonaj cu piatră de la trei cariere din judeţul Alba pentru terasamentul autostrăzii. Autorităţile au fost nevoite să pună restricţii de viteză şi tonaj pentru a proteja drumurile şi populaţia din zonă. Cu toate acestea, stricăciunile la cei 20 de kilometrii de drum judeţean de la Geoagiu la Balşa nu au putut fi evitate. La finalul lucrărilor, drumarii aveau obligaţia să repare stricăciunile, însă peticirea drumului s-a făcut în bătaie de joc. Plombele aruncate peste o parte din gropi n-au rezistat nici măcar un an. (Nu-i de mirare, fiindcă şi autostrada Deva – Orăştie este deja peticită.)
De la prefectură – „sculă pe basculă”
Reabilitarea drumului se va face pe banii hunedorenilor, dar Consiliul Judeţean nu poate interveni atâta timp cât traficul greu continuă să producă stricăciuni. Basculante de mare tonaj cară şi acum piatră de la carierele din judeţul Alba. Asfaltarea drumului fără măsuri de control asupra circulaţiei ar însemna bani aruncaţi de pomană în gropile ce apar la tot pasul. Decizia prefectului de a suspenda regulamentul impus de Consiliul Judeţean nu face decât să întârzie asfaltarea, sporind pagubele şi nemulţumirea hunedorenilor.