15.5 C
Deva
joi, mai 15, 2025

Liberalul Costel Avram a redat independenţa financiară societăţii Apaserv Valea Jiului SA (III)

„Mai bine să mă urască doi – trei – patru oameni, decât firma să intre în insolvenţă”

 

Privit cu oarecare scepticism în momentul în care a preluat frâiele furnizorului de apă potabilă şi canalizare din Valea Jiului, pentru că venea din postura unui om politic, directorul SC ApaServ Valea Jiului SA, liberalul Costel Avram a demonstrat că poate fi şi un  bun administrator. De la vorbă la faptă este de regulă un pas imens, pe care Costel Avram  a reuşit să-l facă, şi cu brio chiar. A pus ApaServ pe propriile picioare, chiar dacă asta a însemnat uneori adoptarea unor măsuri nepopulare, de natură să îi afecteze şi cariera politică pe care o continuă cu succes. Aproape de oameni, pentru oameni şi împreună cu ei, aşa s-ar putea descrie succint activitatea managerului SC ApaServ Valea Jiului SA, Costel Avram.

MAIN avram interviu 1Rep: Una dintre cele mai nepopulare măsuri a fost legată de sistarea apei potabile pentru rău – platnici. Oamenii au înţeles până la urmă că trebuie să şi plătească ceea ce consumă?

C.A. Fără îndoială, când opreşti apa la cineva, nu este o măsură bună, nu toţi te aplaudă şi nici nu mă aşteptam la aşa ceva. Important este că lumea a început să conştientizeze, iar acel spirit civic a început să funcţioneze şi oamenii au început să atragă atenţia vecinului că el nu are nicio vină că i se opreşte apa din cauza faptului că vecinul nu plăteşte. Dacă aş avea soluţiile legale, prin care să pot debranşa numai pe cei rău – platnici, aş face acest lucru, dar din păcate instalaţiile vechi sunt în aşa fel făcute, încât suferă şi cei care plătesc. Chiar împreună cu colegii mei ne-am gândit la măsura ca, la unele asociaţii rău – platnice să-i putem lua cu plata direct la ApaServ pe oameni. Aici dau exemplul Asociaţiei de pe Aleea Poporului, care cuprinde 27 de scări. Am cerut la asociaţie mereu să ni se spună care sunt scările rău – platnice, dar ei nu ne comunică aceste date. Din păcate, eu am contract cu asociaţia de proprietari. Dacă aş avea cu fiecare consumator în parte, l-aş trage direct la răspundere. Încercăm să găsim soluţii, pentru că menirea mea este să dau apă la populaţie, dar în acelaşi timp şi eu sunt tras la răspundere pe indicatorii economici. Firma se conduce pe criterii economice. Dacă merg pe măsuri populiste, va veni momentul în care nu mai am ce să le spun oamenilor, care vor vedea că firma este închisă, că nu se vor mai derula investiţii. Mai bine să mă urască doi – trei – patru oameni, decât firma să intre în insolvenţă şi eu să fiu tras la răspundere de ce nu am luat măsuri.

Rep: Exista o problemă privind sumele datorate către Apele Române, despre care s-a făcut vorbire nu o dată. Care este acum situaţia plăţilor?

C.A. Sunt datorii care vin din urmă şi pe care încerc să le plătesc. Dacă în cinci ani de zile la Apele Române s-au plătit 200 de milioane de lei vechi, respectiv 20.000 de lei noi, noi pe lună plătim aproape 4 miliarde de lei.  Şi, foarte important, când am venit la această firmă, societatea nu avea nimic, toate erau la lichidator. Am cumpărat toate bunurile, toate maşinile. Toate bunurile mobile şi imobile, toate clădirile sunt ale ApaServ la ora aceasta şi sunt din fonduri proprii. Nu am un leu împrumut în bancă, iar când am venit aici nu aveam nimic, plăteam chirie pe ele. Acţionarii trebuie să fie fericiţi că într-un an şi jumătate au dobândit din nou tot ce a fost a lor  şi a fost luat de Finanţele Publice, prin lichidator.

Îmbucurător este faptul că oamenii au înţeles că trebuie să plătească ce consumă. Asociaţia de pe Aleea Poporului, care este cea mai datoare, dacă în luna octombrie am facturat 102 milioane de lei, am încasat 125 de milioane de lei. Este pentru prima dată când se întâmplă acest lucru. De obicei facturam 110 – 120 de milioane de lei şi plăteau 30 de milioane de lei. Încet – încet încep să înţeleagă oamenii, dar trebuie să iei şi măsuri mai dure din care suferă, colateral, şi cei care plătesc şi eu le cer scuze pentru aceste neplăceri, însă nu am altă soluţie la îndemână. Asta pe lângă acţiunile în instanţă

Rep: De puţin timp, oamenii nu mai sunt nevoiţi să stea la coadă pentru a-şi plăti facturile. Ce le mai pregătiţi consumatorilor?

C.A. Am încercat şi încerc în continuare să vin în sprijinul consumatorilor. Dacă la început era o problemă cu Laboratorul de Metrologie, am venit şi am făcut acel Laborator de Metrologie din centru, dacă era o problemă cu statul la cozi la casieriile ApaServ, am creat condiţiile prin care oamenii să plătească prin PayPoint. Un lucru îmbucurător este faptul că în 20 de zile în luna octombrie am încasat 500 de milioane de lei vechi numai prin PayPoint. Am deschis la o bancă cont, aşa încât oamenii să poată plăti facturile prin bancă. În plus, avem discuţii cu o bancă şi, în maximum două săptămâni, vom avea pentru început doua POS-uri la Petrila şi Petroşani, aşa încât oamenii să plătească şi cu cardul ceea ce consumă. Până în ianuarie va fi creată oportunitatea celor care au contract individual cu noi să ne dea consumul de acasă, care va fi preluat de cei de la Comercial, iar aceştia, pe adresa de e-mail comunicată, vor trimite şi factura către consumator, care va putea face plata şi de pe calculator. Încercăm să venim în sprijinul lor. Sigur, situaţia este grea. Suntem în Valea Jiului unde nu neapărat apa e scumpă, ci oamenii sun săraci. Într-un clasament la nivelul ţării, din 40 de operatori, SC ApaServ Valea Jiului ocupă locul 34. Deci putem spune că preţul este mare raportat la sărăcia din această zonă. Dar, atât eu cât şi echipa pe care o conduc, încercăm să venim în sprijinul oamenilor, să fim cât mai aproape de ei. Să încercăm să schimbăm mentalitatea celor care văd în noi un fel de „Bau – Bau”. Oamenii sunt beneficiarii noştri, iar noi suntem cei care lucrăm pentru ei!

Știri Similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Stai conectat

17,116FaniÎmi place
110CititoriConectați-vă
7,410AbonațiAbonați-vă
spot_img
spot_img

Știri Recente

/*ADNOW*/