22.9 C
Deva
miercuri, iulie 24, 2024

Reparații capitale între stațiile de cale ferată Merișor și Crivadia, pe magistrala Simeria – Petroșani

Căile Ferate Române (Regionala Timișoara) a scos la licitație publică lucrările de reparații capitale a sectorului de cale ferată Crivadia – Merișor (4,1 kilometri), din magistrala feroviară Simeria – Petroșani. Investiția este estimată la peste 38 de milioane de lei.

Linia ferată Simeria – Petroșani, respectiv sectorul de circa cinci kilometri dintre stațiile Merișor și Crivadia, a fost construită în 1870, iar cele mai recente reparații capitale au avut loc între anii 1976 și 1988. Acest sector suportă anual peste 5.000 de milioane de tone pe kilometru.

„Urmare a traficului suportat de la ultima reparație capitală, elementele suprastructurii căii (șine, traverse, materialul mărunt și prisma căii) au ajuns la un grad avansat de uzură, fiind depășită capacitatea de intervenție în puncte în cadrul lucrărilor de întreținere. Șinele prezintă uzuri verticale și laterale în curbe, la limita maximă admisă de reglementările specifice în vigoare”, se arată în documentația investiției.

Conform ultimului recensământ al materialelor de cale, există un număr mare de traverse de lemn, beton și traverse de lemn speciale pentru poduri necorespunzătoare. Declivitatea medie a liniei este de 16,7 la mie, iar declivitatea maximă este de peste 21 la mie. În curbe există deficite de ecartament – lărgiri, forțarea trifoanelor pe exteriorul curbei, cumulat cu uzuri mari la rebordul plăcilor metalice, pe firul exterior al curbelor. Prisma căii a atins un grad de colmatare care nu mai asigură scurgerea apelor iar materialul mărunt de cale prezintă uzuri mecanice și degradări, încât nu mai asigură o prindere corespunzătoare, se arată în proiectul tehnic.

Potrivit reprezentanților companiei feroviare, lucrările de reparații totale, la linia dublă, vor reduce în viitor costurile necesare întreținerii căii ferate. În prezent, viteza maximă a trenurilor pe sectorul Merișor – Crivadia este de 40 km/h, însă în mai multe zone sunt impuse restricții de viteză, de maximum 30 km/h.

Și sectorul Merișor – Bănița a intrat în ultimii ani în reparații, fiind la fel de degradat. Pe el, în 2017, a avut loc unul dintre cele mai grave accidente feroviar din județul Hunedoara: un marfar cu 16 vagoane a deraiat, iar ambii mecanici de tren au murit.

Foto: zhd.ro

Știri Similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Stai conectat

17,116FaniÎmi place
110CititoriConectați-vă
7,410AbonațiAbonați-vă
spot_img
spot_img

Știri Recente

/*ADNOW*/