Procurorul Marius Finţescu scria în raportul său că, potrivit relatărilor martorilor oculari, reieşea că avionul zburase la o înălţime foarte mică şi era într-un nor de ceaţă dens. „Cum zbura la înălţime foarte mică s-a lovit de copacii pădurii, retezând pe o distanţă de circa 200 de metri vârfurile copacilor, după care s-a lovit e doi fagi mari, dintre care pe unul l-a doborât, prăbuşindu-se pe urmă şi el”, informa reprezentantul Parchetului de pe lângă Tribunalul Hunedoara. Ancheta a mai scos la iveală faptul că avionul, care zbura pe traseul Bucureşti – Arad – Budapesta – Viena, fusese deviat de la ruta lui circa 100 de kilometri, împrejurare din care s-a stabilit că aparatele de bord s-au defectat. „Am primit aceste informaţii de la aviatorul Jipan, de la Sociatatea LARES, care a plecat din Bucureşti imediat după avionul accidentat şi care spune că în tot acest timp avionul căzut cerea poziţie prin aparatul radio. Aceasta până la ora 9:30 când în mod brusc semnalele avionului accidentat s-au întrerupt”, informa Parchetul. În avion se aflau 17 pasageri şi trei membri ai echipajului. Au supravieţuit doar nouă persoane, ziarişti, funcţionari şi comercianţi, români şi germani. Cei 11 morţi au fost identificaţi: Heinrich Goring, comerciant din Hanover, Germania, Virgil Cherciu, ziarist din Bucureşti, Peter Feldd, industriaş din Bucureşti, pilotul Dodani Gheorghe, din Bucureşti, Dumitru Zaharescu, ziarist din Bucureşti, Paul Lindau, doctor chimist din Berlin, Fabritius Helnicit, comerciant din Sebeş, Otmar Von Weise-Ulog, din Berlin, mecanicul de bord George Irinescu, radio-telegrafistul Dumitru Ianculescu, Gugenbergen Valter, comerciant. „Trebuie să se ţină cont că accidentul s-a întâmplat în munţi, la depărtare de 5 – 6 kilometri de cea mai apropiată comună, într-un teren accidentat şi noroios din cauza ploii continue din acea zi. S-a făcut tot ce s-a putut omeneşte. Ţăranii au ajutat cu braţele şi cu obiectele lor cele mai de preţ, preşuri, pături etc., la transportarea răniţilor. Dacă totuşi s-a întâmplat să fie tentaţi şi să fi luat din lucrurile accidentaţilor, jandarmii nu au nicio vină, pentru că aceasta s-a putut face până la sosirea lor. Jandarmii şi-au făcut pe deplin datoria şi trebuie să li se mulţumească”, preciza judecătorul de instrucţie Alexandru Dumitrescu, în dosarul de anchetă.