Decizii bulversante pentru şoferi luate de CNADNR. După ce a tot anunţat închiderea Defileului Jiului, unde se desfăşoară lucrări de mdernizare, Compania de drumuri revine şi lasă Defileul deschis.
Nemulţumirile şoferilor au ajuns, în sfârşit, până la urechile mai marilor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, care a decis să lase Defileul Jiului deschis.
Potrivit CNADNR, ca urmare a multiplelor solicitări ale participanților
la trafic s-a decis ca lucrările de reabilitare ale DN 66, sectorul cuprins între km 93+500 – 126+000, Bumbeşti Jiu – Petroşani, să se desfășoare în perioada următoare sub trafic cu restricții semnalizate corespunzător. “Astfel, pană la o dată ce va fi anunțată ulterior,
circulaţia rutieră pe tronsonul de drum menționat mai sus se va desfă,ura în condiții de drum în lucru”, anunţă oficialii CNADNR. Conducătorii auto sunt sfătuiți de poliţişti să manifeste prudență sporită la volan și să reducă viteza de deplasare în zona respectivă.
Navetiştii şi traficul greu, cei mai câştigaţi
Oricum, se discuta despre modificarea tronsonului orar în care să fie programate restricţiile de circulaţie. Săptămâna trecută, oficialii judeţului Hunedoara s-au întâlnit cu reprezentanţii firmei care lucrează la modernizarea DN66 pe tronsonul Petroşani – Bumbeşti Jiu, precum şi cu reprezentanţii Poliţiei şi au discutat posibilitatea modificării orarului în care circulaţia autovehiculelor este întreruptă pe acests tronson de drum. În urma discuţiilor, s-a convenit închiderea circulaţiei rutiere, de luni până vineri, între orele 9-18, iar sâmbăta între orele 9-16. Toată lumea a fost de acord cu noul orar, în cazul în care se aplică restricţiile, şi este nevoie doar de acordul CNADNR. Consilierul judeţean Adrian David, care îndeplineşte funcţia de vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Hunedoara, a explicat că acest tronson orar convenit vine în sprijinul traficului greu şi, în special, a celor care se ocupă de aprovizionare. Maşinile pot ajunge la destinaţie şi se pot şi întoarce la bază până la ora 9.00. De asemenea, mai spune David, şi navetiştii ar avea de câştigat dacă pe DN66 s-ar aplica intervalul orar menţionat, în cazul în care circulaţia va fi totuşi restricţionată. În plus, vicepreşedintele CJ Hunedoara atrage atenţia că pauza de două ore de la prânz, aşa cum era prevăzută în vehiul orar de restricţii, reprezintă de fapt pentru constructor o pauză de 4 ore (n.r. până strânge materialele şi utilajele, iar mai apoi să se reapuce de lucru) şi nu este deloc eficientă.