Lucrările de reabilitare şoselei Deva – Brad – Oradea au început în luna aprilie, iar drumul naţional a fost transformat până în prezent într-un imens şantier. Chiar dacă proiectul de infrastructură este menit să schimbe cu totul faţa unuia dintre cele mai riscante drumuri hunedorene, localnicii şi şoferii au găsit numeroase motive de nemulţumire. Cei mai mulţi reclamă faptul că trebuie să aştepte minute în şir la semafoarele amplasate în locurile unde se lucrează. „Se circulă în condiţii de şantier şi am auzit o mulţime de şoferi nemulţumiţi că trebuie să aştepte la semafor, în timp ce în unele porţiuni marcate nu se lucrează. Practic, de la Deva la Brad ajungi să faci o oră şi jumătate”, spune Ion, un pensionar din Şoimuş, în faţa casei căruia opresc maşinile la semaforul montat de drumari. Alţi localnici se plâng de disconfortul creat de drumari şi spun că ar fi preferat ca proiectul să fie finalizat mai urgent. „Se lucrează încet, cătinel, dar ei ştiu mai bine ce trebuie să facă. Noi doar sperăm că lucrările la drum se vor încheia până anul viitor”, spune Marian D., un localnic din Câinelu de Jos, arătând spre şantierul instalat de constructori pe şoseaua din faţa casei sale.
După finalizarea lucrărilor de reabilitare a şoselei Deva – Brad – Oradea, programată pentru vara anului viitor, situaţia DN76 se va îmbunătăţi considerabil, potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi din România. Platforma drumului va fi lărgită cu aproximativ un metru şi jumătate, pe unele porţiun va fi introdusă banda a treia de circulaţie, traseul va fi corectat în zonele cu curbe periculoase, pentru a spori vizibilitatea pe care o au şoferii, iar suprafaţa de rulaj va fi îmbunătăţită. Valoarea proiectului de modernizare a şoselei depăşeşte 210 milioane de euro.