Au început lucrările la cel de-al treilea tronson al viitoarei autostrăzi care va lega municipiile Deva şi Lugoj. Până în prezent, utilajele constructorilor au făcut excavări pe aproximativ cinci kilometri de teren, de la ieşirea din Dobra spre satul Teiu. Contractul de proiectare şi de execuţie al tronsonului de autostradă care se va întinde între Ilia şi Coşeviţa pe 21,2 kilometri a fost atribuit asocierii de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA si Arcadis Eurometudes SA.
Costul lucrărilor a fost estimate la peste 130 de milioane de euro. Viitoarea autostradă Lugoj – Deva, în lungime de 100 de kilometri, a fost împărţită în patru loturi. Construcţia primului tronson, de 27 de kilometri, a fost finalizată anul trecut. Lotul al doilea, de 28,6 kilometri, se află în faza de proiectare, contractul în valoare de 128 de milioane de euro, fiind atribuit asocierii dintre JV Salini SPA si Secol SPA. Lucrările la lotul al patrulea al autostrăzii, între Şoimuş şi Ilia, au început în luna martie. Acest tronson va avea 22,1 kilometri, iar contractul în valoare de 420 de milioane de lei, fără TVA, a fost atribuit firmelor Tehnostrade şi Spedition UMB.
Proiectanţii autostrăzii vor realiza opt noduri rutiere, dintre care şase pe autostradă şi două pe varianta de legătură cu municipiul Lugoj. Pe autostradă, primul nod este la Balint, unde aceasta se intersectează cu varianta de ocolire a oraşului Lugoj. În Dumbrava, Margina şi Dobra autostrada se intersectează cu DN68A Deva – Lugoj. Un nod rutier va fi construit în zona comunei Ilia, la intersectia autostrazii cu DN 7, iar un alt nod rutier este proiectat pentru a fi înfiinţat la Şoimuş, pentru intersecţia cu DN76 Deva – Oradea.