20.7 C
Deva
luni, aprilie 29, 2024

Ce se întâmplă pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, rămas închis de trei săptămâni

Din 12 august, constructorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, un tronson de 21 de kilometri între Ilia şi Holdea, au solicitat recepţia lucrărilor începute în primăvara anului 2014, astfel încât circulaţia să poată fi deschisă. Antreprenorii spanioli nu s-au înţeles cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, asupra garanţiei investiţiei şi, de asemenea, au fost acuzaţi că au efectuat lucrări de slabă calitate, astfel că autostrada nu poate fi recepţionată. Lotul 3, o investiţie estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA, trebuia finalizat în mai 2016, lucrările fiind începute în primăvara anului 2014.

Vineri, după-amiază, am vizitat punctele considerate sensibile de pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, locuri pe care în urmă cu două săptămâni puteau fi văzute la lucru utilajele drumarilor şi pe care au fost reclamate „neconformităţi”. Pe întreg traseul autostrăzii nu mai au loc lucrări, iar utilajele au fost retrase.

În zona nodului rutier de la Ilia, unde în trecut a fost nevoie de lucrări suplimentare complexe cauzate de instabilitatea terenului, vineri mai putea fi văzut un angajat care supraveghea bretelele de la intarea pe Lotul 3, pe care accesul este oprit prin aşezarea unor parapeţi de beton.

În zona nodului rutier de la Dobra/Grind, locul unde la începutul anului 2014 au demarat lucrările la autostradă, au rămas câteva utilaje, însă nimeni nu mai lucra vineri. În urmă cu o săptămână aici puteau fi văzuţi câţiva muncitori lucrând la amenajarea sistemului de scurgere de sub autostradă, într-un loc mlăştinos. Vineri, construcţia era finalizată, iar zona îngrădită.

La nodul rutier de la Dobra, locul de la capătul autostrăzii unde aceasta se intersecteză cu Drumul Naţional 68 A Deva – Lugoj, niciun muncitor sau utilaj nu mai putea fi văzut pe şantier. Aici au avut loc cele mai recente lucrări: rigolele au fost decolmatate şi curăţate, cablurile electrice de la sistemul de iluminat care puteau fi văzute pe marginea autostrăzii au fost trase în subteran, iar vegetaţia a acoperit parţial locurile de pe marginea autostrăzii unde au fost reclamate ravenările. Pe întreg traseul autostrăzii, lipsa gardurilor perimetrale, una dintre problemele reclamate de ministrul Transporturilor, a fost rezolvată.

Privită cu ochiul liber, autostrada poată fi considerată circulabilă, însă existenţa denivelărilor şi problemele privind grosimea stratului de asfalt pot fi probate în urma unor expertize realizate de specialişti.

În timp ce autostrada a rămas pustie în aşteptarea unor soluţii, zilnic mii de şoferi îndură disconfortul pe care îl prezintă Drumul Naţional 68 A Deva – Lugoj, şoseaua extrem de degradată şi aglomerată care „dublează” cei 21 de kilometri ai Lotului 3.

Știri Similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Stai conectat

17,116FaniÎmi place
110CititoriConectați-vă
7,410AbonațiAbonați-vă
spot_img

Știri Recente

/*ADNOW*/