S-a găsit sursa noului focar de COVID-19 din Noua Zeelandă. Conform rapoartelor mass-media, cineva a făcut recent o vizită la cazinoul SkyCity Auckland și, conștientă sau nu, acea persoană purta virusul. Este posibil ca clientul respectiv să fi expus riscului de infectare peste 1.200 de persoane. Prin urmare, în cazinou s-a efectuat o dezinfecție în profunzime.
Cum a ajuns cazinoul SkyCity Auckland să devină punctul zero al unui nou val epidemic
SkyCity Auckland, un cazinou condus de SkyCity Group, nu poate fi acuzat direct de o nouă creștere a cazurilor COVID-19 din zonă, dar cu siguranță conducerea cazinoului nu poate fi mulțumită de cele întâmplate. Potrivit presei locale, cineva care posibil era purtător de virus a vizitat cazinoul la mijlocul lunii august și, de acolo, virusul COVID-19 s-ar fi putut răspândi mai departe. Se pare că SkyCity a identificat deja 1.000 de oaspeți și 240 de angajați care se aflau la etajul cazinoului în momentul vizitei clientului purtător de Covid-19. Toți aceștia trebuie să se autoizoleze pentru a încerca să prevină o răspândire ulterioară a patogenului responsabil de pandemia declanșată încă de la începutul anului trecut.
Conform CEO-ului SkyCity, Michael Ahearne, „Autoritățile de sănătate publică au recomandat ca toți clienții care se aflau în același timp la etajul principal să fie considerați contacte strânse și să rămână acasă, să urmărească simptomele și să se testeze”. Clădirea cazinoului este închisă în conformitate cu măsurile de prevenție COVID-19 din Noua Zeelandă, ceea ce aduce și beneficii. Închiderea temporară oferă proprietății suficient timp și spațiu pentru a-și curăța complet facilitățile, inclusiv podeaua din zona de jocuri, operațiunile din spatele casei și multe altele, fără a deranja oaspeții. SkyCity a fost nevoită să-și închidă cazinourile din Auckland, Hamilton și Queensland, ultimele două proprietăți închizându-se pentru doar trei zile. Cazinoul din Auckland este închis pentru șapte zile.
Ancheta epidemiologică
Potrivit SkyCity Auckland, oaspetele cazinoului de la care a început totul s-a aflat la proprietate sâmbătă dimineața devreme. Angajații cazinoului au început să vizioneze filmările provenite de la camerele de supraveghere și activitatea jucătorilor pentru a identifica cine a fost prezent în cazinou între 1:15 AM și 3 AM în dimineața respectivă pentru a-i informa despre problemă. Ahearne, CEO-ul cazinoului adaugă: „Să oferim toate informațiile detaliate posibile este parte a procesului la care luăm parte împreună cu oficialii din domeniul sănătății publice”. Ahearne consideră că s-ar putea face mai multe pentru a accelera procesul de identificare și că ar putea avea loc unele schimbări.
Situația răspândirii Covid-19 în Noua Zeelandă
În prezent, Noua Zeelandă are disponibilă o aplicație de urmărire COVID-19 pe care toată lumea o poate folosi. Aceasta permite persoanelor să vadă unde există așa-numite punct fierbinți, precum și să anunțe atunci când ajung la o destinație. Cu toate acestea, utilizarea aplicației este voluntară. Deși angajații cazinoului îndeamnă vizitatorii să folosească aplicația, nu îi pot obliga să facă acest lucru. Cu toate acestea, din cauza noului focar și a provocărilor de identificare a celor care ar putea fi infectați, conducerea cazinoului consideră că guvernul ar putea cere tuturor să înceapă să indice unde sunt și când se află undeva prin intermediul aplicației. Cei care doresc să evite riscul de contaminare au în continuare acces la jocuri online din siguranță propriei locuințe.