Firmele angajate de Ministerul Transporturilor au venit cu planşe aiuritoare care lasă Deva fără „bretele” la autostradă şi cartierul de peste linie izolat de restul oraşului
„Nu voi permite niciunui ministru, indiferent de culoare lui politică, să îşi bată joc de municipiul Deva atât timp cât voi ocupa funcţia de primar”, a spus Petru Mărginean, ieri, când a prezentat două adrese primite de la Bucureşti în legătură cu autostrada şi cu proiectul de reabilitare a căilor ferate. Firma care lucrează la proiectul pentru autostradă a transmis primăriei nişte planşe din 1968, care fac referire la un pod vechi de o sută de ani, pod care nici măcar nu mai există. În ciuda repetatelor dezbateri, proiectantul a lăsat municipiul fără „bretele” spre autostradă. „A fost revoltător să constatăm că, după nenumărate discuţii, suntem din nou daţi la o parte. Un municipiu de rangul Devei trebuie să aibă minim două ieşiri la autostradă. (Sebeşul are trei, n.r.) La Şoimuş şi Sântuhalm trebuie să existe descărcare pentru autostradă şi chiar dacă proiectul este deja încheiat, nu este imposibil de revenit şi de făcut”, spune Angela Kalauz, arhitectul şef al Primăriei Deva. Autorităţile locale şi judeţene au trimis un memoriu la Ministerul Transporturilor prin care avertizează aberaţiilor comise de proiectant.
Alt proiect, altă belea
Şi la proiectul de modernizare a căilor ferate în zona municipiului Deva lucrurile au rămas ca-n tren. Proiectantul promisese să prindă în planşe două pasarele pietonale (în zona străzilor Bălata şi Hărău) şi un pasaj pietonal şi carosabil în strada Depozitelor, după mai multe negocieri între conducerea municipalităţii şi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor. Zilele trecute, atunci când Primăriei Deva i s-a solicitat certificat de urbanism, din documentaţie au fost scoase angajamentele făcut în luna noiembrie a anului trecut, ceea ce înseamnă că un cartier al oraşului va rămâne captiv între Mureş şi linia ferată de mare viteză. De această dată proiectantul e la mâna primarului, care a promis să nu elibereze nici un fel de avize, chiar dacă se vor pierde peste şapte sute de milioane de euro din finanţarea europeană.