Construcţia tronsonului de autostradă Deva – Ilia va începe în următoarele şase luni şa va avea o durată de execuţie de doi ani. Autostrada de 22,1 kilometri va fi realizată de firmele Tehnostrade şi Spedition UMB.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunţat semnarea contractului de execuţie a lucrărilor la tronsonul de autostradă Deva – Ilia.
Proiectul de construcţie a celor peste 20 de kilometri de autostradă a fost atribuit firmelor Tehnostrade şi Spedition UMB, companii controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. Valoarea contractului semnat de CNANDR şi cconstructori este de 419,4 milioane de lei (95,3 milioane euro), fără TVA.
Fondurile europene acoperă investiţia
Potrivit CNANDR, proiectul vizează construcţia a 22,1 de kilometri de autostradă între Deva şi localitatea Ilia. Contractul, atribuit prin licitaţie deschisă, are o durată de proiectare de şase luni şi un interval de execuţie de doi ani, perioada de garanţie fiind de patru ani. Pentru 85% din valoarea eligibilă a contractului a fost solicitată o finanţare nerambursabilă de la Uniunea Europeană, diferenţa urmând să fie asigurată de la bugetul de stat. Autostrada Lugoj – Deva face parte din Coridorul IV paneuropean, care începe în Germania şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul autostrăzii A1 va trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul.
În judeţul Hunedoara, în prezent sunt daţi în funcţiune peste 33 de kilometri de autostradă, de la intrarea în Deva, până la ieşirea în Orăştie. Autostrada Deva – Ilia va completa tronsonul A1, cu care se va uni în zona localităţii Şoimuş.