Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva nu a fost deschis circulaţiei, joi, după întâlnirea dintre reprezentanţii CNAIR şi constructori. Niciuna dintre părţi nu a oferit informaţii despre situaţia în care se află. Lucrările pe cei 21 de kilometri dintre Ilia şi Holdea nu sunt finalizate, cel puţin pe marginile autostrăzii.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, nu a mai ajuns joi, pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, așa cum anunțase cu două zile în urmă, în schimb au venit reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru a evalua modul în care constructorii celor 21 de kilometri între Ilia și Holdea s-au achitat de sarcini.
La nodul rutier de la Ilia, joi după-amiază au fost aduse utilaje pentru a așeza parapeții de beton pe bretelele de intrare pe autostradă, în locul celor de plastic, iar muncitorii susțineau că nu va mai fi deschisă circulația pe Lotul 3.
CNAIR nu a emis nicio informare în cursul zilei de joi, până la orele după-amiezii, cu privire la situația tronsonului Ilia – Holdea, iar directorul CNAIR, Sorin Scarlat, și purtătorul de cuvânt al instituției, Alin Șerbănescu, nu au răspuns la telefon.
În 12 august, Comisia de recepţie a CNAIR a refuzat începerea procedurilor de recepţie pentru cei 21 de kilometri de autostradă, construiţi între Ilia şi Holdea.
„Antreprenorul spaniol a primit în cursul zilei de luni, 12 august, o înştiinţare de remediere pentru neconformităţile găsite la lotul 3, pentru a le remedia pentru o perioadă de 10 zile, asta înseamnă că joia viitoare, dacă nu remediază aceste neconformităţi care ţin de siguranţa traficului, Compania de Autostrăzi va purcede la rezilierea contractului, va prelua autostrada Compania de Autostrăzi, va face acele remedieri care se pot face în 10 zile şi vom da în trafic şi ceilalţi kilometri până la sfârşitul lunii august”, declara marţi, 13 august, minstrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
La rândul lor, antreprenorii au susţinut, într-un comunicat de presă, că „lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este perfect corespunzător, respectă standardele tehnice şi de calitate ale unei autostrăzi europene şi este 100% pregătită pentru desfăşurarea traficului fără niciun pericol pentru utilizatori. În opinia Asocierii nu există motive tehnice pentru ca CNAIR să nu efectueze recepţia proiectului”.