Stațiile CFR Deva și Simeria sunt incluse într-un amplu proiect de modernizare, însă deși lucrările la tronsonul feroviar Simeria – Gurasada au început încă din primăvara anului 2018, clădirile CFR rămase într-o stare deplorabilă, sunt încă neatinse.
Gara orașului Simeria a fost construită în 1866 odată cu prima cale ferată din Transilvania, care lega orașele Arad și Alba Iulia. Clădirea monument istoric se află într-o stare avansată de degradare și, teoretic, ar fi trebuit să intre în șantier încă de la începutul anului 2018, când au demarat lucrările la tronsonul de cale ferată Simeria – Gurasada, secțiune a Coridorului Rin – Dunăre. Clădirea simbol în jurul căreia s-a dezvoltat orașul de pe Valea Mureșului a rămas însă în aceeași stare deplorabilă. Conform proiectului, în stația Simeria vor fi peroanele existente vor fi demolate, iar tunelul dezafectat. Va fi modernizat peronul din fața clădirii pe o lungime de 270 de metri, iar cele dintre liniile 2 și 3 și dintre liniile 4 și 5 pe o lungime de 400 de metri. Ele vor avea înălțimea de 0,55 metri. Clădirea va fi restaurată pe o suprafața de 4.500 de metri pătrați, peroanele vor beneficia de iluminat modern, vor fi amenajate locuri de parcare, va fi reclădită pasarela și vor fi înființate trei lifturi. Simeria este în prezent unul dintre cele mai importante noduri feroviare din România.
În Deva, cea de-a doua doua gară ca importanță de pe tronsonul Gurasada – Simeria, lucrările au început în martie 2018. Clădirea principală a stației CFR, veche din anii ’80 și cu o arhitectură care o aseamănă cetății Deva, nu a intrat încă în șantier. Spre deosebire de Simeria, în Deva se lucrează la calea ferată, la noua pasarelă pentru călători, la pasajele din zona gării, însă ritmul este lent. Luni, câteva zeci de muncitori puteau fi văzuți pe șantierul uriaș al stației CFR Deva. Pentru gara din Deva sunt prevăzute următoarele lucrări: refacerea peroanelor cu copertine; construirea pasarelei pietonale; reabilitarea clădirii de călători (care presupune lucrări de finisaje, reparaţii, refacerea acoperişului, schimbarea tâmplăriei, lucrări la faţada clădirii, pe o suprafață de 3.540 metri pătrați), amenajarea locurilor de parcare și modernizarea iluminatului. În plus, va fi construită o hală pentru mentenanţă. Peronul din fața clădirii stației de călători va avea o lungime de 270 de metri și o lățime de 3 metri, iar cele dintre liniile 3 și 4 vor fi modernizate pe o lungime de 400 de metri, lucrările la acestea fiind aproape de final. Pasarela pietonală va avea ieşiri amplasate pe fiecare din cele trei peroane.
Lucrările pe tronsonul Simeria – Gurasada, care traversează municipiul Deva, după ce în august 2017, Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A.şi Asocierea FCC – Astaldi – Convensa au semnat contractul în valoare de 2,63 miliarde de lei pentru modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe această secţiune. Contractul prevede modernizarea a 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care trei peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani.