Doar două săptămâni au lucrat constructorii care modernizează șoseaua Hunedoara – Călan, de la începutul lunii iunie, când lucrările au intrat în execuție. Sorin Vasilescu, vicepreședinte al instituției și responsabil al proiectului, a precizat că neînțelegerile între drumari și reprezentanții Consiliului Județean Hunedoara, care coordonează proiectul, au dus la blocarea lucrărilor.
„Am avut un studiu de fezabilitate făcut în 2015, revizuit în 2016, iar în cadrul S.F.-ului respectiv avem o limită de proprietate. După ce au fost efectuate verificări de către ADR Vest, ei au constatat că sunt lucrări care ies din limita de proprietate. Nu avem cadastrarea pe drumurile județene și neputând face lucrările în câteva puncte în afara limitei de proprietate, s-a renunțat la o porțiune de aproximativ 800 de metri de pe banda a treia. Acum suntem într-o situație în care constructorii solicită bani în plus pentru acele lucrări. Am scos 800 de metri. Au apărut tot felul de adrese, tot felul de neînțelegeri între noi și constructori, datorită acelui studiu de fezabilitate care s-a făcut. Încercăm să le reglementăm și sper ca în perioada următoare se înțeleagă și constructorul, dar și colegii noștri, că trebuie să găsim o soluție, astfel încât această investiție, care este singura pe care o avem pe fonduri europene, în derulare, să continue și să respectăm graficul de lucrări pe care îl avem”, a declarat Sorin Vasilescu.
Consiliul Judeţean Hunedoara, Primăria Hunedoara şi reprezentanţii asocierii de firme SC Proactiv SRL – SC Drupo SRL – SC Sercotrans SRL au semnat în 2 octombrie 2018, contractul de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare a șoselei Hunedoara – Călan, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în aprilie 2018, după realizarea proiectării.
Drumul județean va fi modernizat pe o lungime de 9,7 km de carosabil şi presupune lărgirea părţii carosabile, amenajarea de şanţuri şi rigole, amenajarea de ziduri de sprijin, construcţia a şase podeţe şi reabilitarea pasajului peste calea ferată Simeria – Petroşani. Conform proiectului, pe o lungime de 3,71 km drumul va avea o lăţime de 9 metri pentru a permite construirea unei benzi speciale de urcare pentru traficul greu. Pe restul porţiunii de drum, lăţimea părţii carosabile va fi extinsă la 6 metri cu 2 benzi de circulaţie, 2 benzi de încadrare de de câte un sfert de metru fiecare şi acostamente de 0,75 de metru fiecare. Pasajul peste calea ferată Simeria-Petroşani va fi reabilitat, iar pe o porţiune de 3,4 kilometri şoseaua va dispune şi de trotuare, informa Consiliul Judeţean Hunedoara.
Proiectul este finanţat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, având o durată de execuţie a lucrării de 23 de luni. „Valoarea totală a proiectului este de 36,4 milioane de lei, din care 28,22 milioane de lei – finanţare nerambursabilă, contribuţia Consiliului Judeţean Hunedoara – 664,12 mii lei, fonduri guvernamentale – 4,31 milioane lei, la care se adaugă o finanţare din bugetul Consiliului Judeţean Hunedoara – 3,13 milioane lei”, a informat Consiliul Judeţean Hunedoara. Lucrările pe porțiunea Hunedoara – Călan se vor termina în timpul programat pentru finalizarea lor, a susținut Mircea Bobora, președintele Consiliului Județean Hunedoara.