8.4 C
Deva
duminică, martie 23, 2025

Primarul Viorel Arion iese la cumpărături cu banii hunedorenilor: Sifonarea banilor e ca mersul pe bicicletă

Şeful Primăriei Hunedoara se lansează într-o serie de cumpărături inoportune şi dubioase pentru care cere astăzi, 24 august, acordul consilierilor locali. Primarul Viorel Arion încearcă să profite de absenţa consilierului Maria Mornea, economistul care îi încurcă învârtelile contabile.

Şedinţele ordinare ale Consiliului Local Hunedoara se ţin în ultima zi de joi din lună. Este o cutumă stabilită de aleşii locali cu mult timp în urmă. În mod excepţional, primarul Viorel Arion a convocat Consiliul pentru această lună în ziua de luni, 24 august, cu câteva ore înainte de a se întoarce în ţară Maria Mornea, consilier PC, contabil de meserie, cea care se opune sistematic şi vehement cheltuielilor inutile, controversate sau clientelare. Nu întâmplător în această şedinţă sunt prinse în lista de investiţii lucrări ce ar urma să fie aprobate retroactiv.

Arion o scaldă retro

Ştrandul e pe cale să înghită încă 2,5 milioane de lei, ajungând de la şapte milioane lei – cât aprobaseră consilierii – la 9,5 milioane lei. Despre o parte din investiţiile supuse aprobării există „suspiciuni rezonabile” cum că au fost deja executate şi decontate, iar aleşii locali sunt puşi să le dea acoperire legală printr-un vot retroactiv. Discuţiile din plen se anunţă aprinse, pentru că la şedinţa pe comisii, care s-a desfăşurat vineri, consilierii n-au primit explicaţii pertinente şi nici nu li s-au prezentat documentele solicitate.

Cerere de ofertă „doi în unu”

Firma de salubritate patronată de Primărie este un alt „cartof fierbinte” aruncat în braţele aleşilor locali. Primarul a iniţiat un proiect prin care angajează auditor financiar extern la SC Salubprest SRL pe baza unei selecţii de oferte. Ca foarte multe dintre achiziţiile publice derulate la Primăria Hunedoara, şi această cheltuială e făcută dubios. În primul rând, ofertele au fost „plantate” în proiect ca să salveze aparenţa cerinţei de minim trei oferte. Din mulţimea auditorilor, gunoierii Primăriei au cerut trei oferte de la doi auditori. Astfel, Ioan Liviu Biriş a fost invitat să participe cu două firme (AUDITCONT EXAL S.R.L şi CARMEN SOFT S.R.L., care au venit cu acelaşi preţ – 1.800 lei fără TVA), pentru ca – în final – să câştige Aurel Şendroni (prin SARRA SRL), a cărui ofertă a ajuns la primărie după două zile de la sosirea celor necâştigătoare.

Omul potrivit la pomul lăudat

Prin SC Salubprest SRL s-au învârtit şi se vor învârti mulţi bani publici. Am mai vorbit despre închirierea utilajelor de la foştii gunoierii ai oraşului prin achiziţie directă cu un contract spart în două bucăţi. Dar „grosul” banilor urmează să curgă peste câteva zile, când operatorul de salubrizare va fi obligat să-şi cumpere propriile utilaje. Un observator extern care să stea cu ochii pe cumpărături era necesar. Unul care să ştie cum se aranjează negustoria cu bani publici este de dorit. Auditorul selectat de primărie se pricepe. Fericitul câştigător s-a întâmplat să mai fie în peisaj când firme de stat au fost în vâltoarea unor scandaluri răsunătoare. Aurel Şendroni a fost administrator la Pram Control SA, firmă falimentară de pe fosta platformă a Combinatului de la Călan.

Despre Pram Control s-a scris că e locul de unde au dispărut, în condiţii încă neelucidate, peste o mie de tone de cupru de la staţiile electrice, cu un prejudiciu estimat la vremea respectivă de 7,6 miliarde lei.

„D’ale carnavalului”

Municipiul Hunedoara tinde să devină cartierul general al parangheliilor. Chiar dacă oraşul e neîngrijit, cu străzi desfundate, unele fără canalizare, administraţia locală investeşte în petreceri de tot felul. „Carnavalul Medieval”, programat în perioada 28 – 30 august 2015, va consuma 250.000 lei. Probabil că evenimentul face toţi bani.

Dar devizul estimativ comis de primarul Viorel Arion a fost încropit în bătaie de joc. Primarul a ataşat un tabel gol, fără nicio sumă la cheltuieli cu producători, scenarişti, regie, actori, costume, decoruri sau cascadori. Se arată doar că organizarea va costa 212.000 lei, iar ospăţul şi cazarea – 38.000 lei.

Sifonarea banilor e ca mersul pe bicicletă

Primarul Viorel Arion ar vrea să împrăştie bani publici şi pentru susţinerea a două proiecte private, dar s-ar putea să nu-i iasă. În mod normal, producătorii unor emisiuni de televiziune plătesc să primească dreptul de a filma la Castelul Corvinilor. În urmă cu doi ani, PRO TV – atunci când postul era pe cai mari – a plătit să filmeze. Acum, Primăria vrea să aloce 23.000 lei pentru „Master Chef”, să cazeze pe banii hunedorenilor echipa de filmare în perioada 19 – 21 septembrie 2015, echipă care va fi formată din aproximativ 150 persoane. De asemenea, primarul propune ca 20.000 lei din bugetul local să fie daţi pentru promovarea mascată a bicicletelor DHS, la un eveniment ce va avea loc în perioada 5 – 6 septembrie 2015. Din discuţiile avute cu consilierii locali, intuim că aceste proiecte au toate şansele să pice la vot.

Știri Similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Stai conectat

17,116FaniÎmi place
110CititoriConectați-vă
7,410AbonațiAbonați-vă
spot_img
spot_img

Știri Recente

/*ADNOW*/