- Tronsonul Bănița – Merișor – Crivadia, din calea ferată a cărbunelui Simeria – Petroșani se află în reparații capitale, menite să reducă riscul accidentelor feroviare, cauzate de uzura instalațiilor feroviare și de zonele cu declivitate mare.
„Lucrările de reparații capitale și refacție totală aflate în execuție, la ora actuală, pe intervalul Bănița – Merișor – Crivadia (fir I) înregistrează progrese pe ambele șantiere, cu un stadiu de execuție de 60 la sută între stațiile Merișor și Crivadia și de 29 la sută între Bănița și Merișor. Lucrările sunt finanțate din fonduri de la bugetul de stat, iar termenul de finalizare pe întregul interval este anul 2024”, a informat CFR Infrastructură.
Și tronsonul Bănița – Petroșani (12,6 kilometri) se află în șantier, investiția finanțată din fonduri alocate prin Programul Național de Redresare și Reziliență fiind necesară pentru ridicarea restricțiilor de viteză până în anul 2024.
Pe cele două șantiere feroviare deschise între Bănița – Merișor și Merișor – Crivadia, lucrările de reparații vizează atât componentele suprastructurii feroviare – terasament, prisma căii, material mărunt de cale șină, traverse, aparate de cale, bretele – pe o lungime a traseului de circa 11 kilometri, dar și la instalațiile de semnalizare și centralizare, rețeaua de telecomunicații, poduri, podețe, tuneluri și pasajele la nivel cu calea ferată existente pe întregul traseu.
„Lucrările de reparații capitale și refacție totală a căii ferate pe intervalul Bănița – Merișor – Crivadia (fir I), care se vor finaliza în 2024, vor avea un impact direct în creșterea gradului de siguranță feroviară, prin restabilirea parametrilor tehnici ai liniei, în îmbunătățirea condițiilor de exploatare feroviară și, nu în ultimul rând, vor contribui la reducerea cheltuielilor pentru întreținerea căii”, a informat CFR Infrastructură.
În prezent, pe sectorul aflat în șantier, trenurile circulă doar pe Firul II și au restricții de viteză.
Calea ferată Simeria Petroşani a fost inaugurată în 28 august 1870, fiind unul dintre cele mai vechi tronsoane feroviare din România.