8.8 C
Deva
sâmbătă, mai 18, 2024

Şantierul autostrăzii, „mina de fier vechi” a săracilor Hunedoarei

Zeci de localnici scotocesc după fier vechi, de dimineaţa până seara, pe şantierul lotului IV din autostrada Lugoj – Deva, în zonele în care este adusă zgura pentru a fi turnată la terasamentul viitoarei căi rutiere.

Şantierul autostrăzii Lugoj – Deva, pe lotul IV Şoimuş – Ilia, atrage în fiecare zi zeci de căutători de fier vechi. Cei mai mulţi pot fi văzuţi în zona Mintia, unde se lucrează la fundaţia viitorului tronson de autostradă. Oamenii aşteaptă ca utilajele care aduc zgură pe şantierul autostrăzii să descarce materialul, apoi, cu târnăcoape şi cazmale, sfarmă sterilul în căutarea bucăţilor de fier. Unii îşi pun viaţa în pericol, căţărându-se pe movilele de zgură şi strecurându-se printre lamele escavatoarelor. Adună fierul vechi, pe care apoi îl încarcă în saci şi îl urcă în căruţe. Fierul este transportat apoi la centrele de colectare a fierului vechi din zonă, unde în schimbul lui primesc câteva zeci de lei.

autostrada hd (47)

Între timp, lucrările la tronsonul IV al autostrăzii Lugoj – Deva au avansat. Aproape întregaa porţiune de peste 20 de kilometri, dintre Şoimuş şi Ilia, se află în şantier, mai puţin zona în care se află casele de la marginea localităţii Şoimuş, aflată pe traseul viitoarei autostrăzi. Cele mai complexe intervenţii au loc pe malul Mureşului, în zona Mintia, mal care este înălţat şi fortificat. De asemenea, este consolidat şi terenul viitoarei autostrăzi în dealul de la limita localităţilor Brănişca şi Bretea Mureşeană. Pe mai mulţi kilometri au viitoarei autostrăzi au fost turnate primele straturi de asfalt.

Optimism în privinţa proiectului

Recent, Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, afirma că printre cei 84 de kilometri de autostradă care ar putea fi finalizaţi până la sfârşiul acestui an, „cu puţină şansă”, se numără şi tronsonul IV al autostrăzii Lugoj – Deva, în lungime de 22 de kilometri

Prefectul judeţului Hunedoara, Sorin Vasilescu, a afirmat, la rânsul lui, zilele trecute că pe tronsonul patru lucrările decurg normal, proiectul fiind finalizat în proporţie de peste 50 de procente, şi este foarte posibil să se poată circula pe el chiar de anul viitor, în timp ce la tronsonul al treilea situaţia este ceva mai complicată. “Pe tronsonul al treilea de autostradă lucrurile merg destul de greu. Sperăm, totuşi, ca în cursul anului 2016 să se finalizeze şi acest tronson, astfel încât, odată cu terminarea acestor lucrări, care sunt, întradevăr, întârziate, să putem circula pe autostradă până la ieşirea din România spre Ungaria”, afirma Sorin Adrian Vasilescu.

Termenul din contract, vara anului 2016

Potrivit contractului dintre CNADNR şi constructori autostrada Deva – Lugoj, loturile II (judeţul Timiş), III şi IV (judeţul Hunedoara şi judeţul Timiş) au ca termen de finalizare luna mai a anului 2016. Primul tronson al autostrăzii în lungime totală de 100 de kilometri, în judeţul Timiş, a fost dat în folosinţă parţial în decembrie 2013.

Știri Similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Stai conectat

17,116FaniÎmi place
110CititoriConectați-vă
7,410AbonațiAbonați-vă
spot_img
spot_img

Știri Recente

/*ADNOW*/