Şoseaua Hunedoara – Călan, care face parte din Drumul Judeţean 687 va fi modernizată pe fonduri de la Uniunea Europeană, în timp ce primul tronson al DJ 687 (Sântuhalm – Hunedoara) a fost exclus din proiectul iniţial
Proiectul de modernizare a celui mai circulat tronson de drum judeţean din Hunedoara nu a mai prins finanţare de la Uniunea Europeană. De mai mult de doi ani, autorităţile judeţului Hunedoara anunţau marele proiect de reabilitare a celor 10 kilometri dintre Sântuhalm şi Hunedoara, o şosea extrem de degradată.
În urmă cu un an, Consiliul Judeţean Hunedoara anunţa că a propus două proiecte de infrastructură pentru care se va accesa finanţare în cadrul axei prioritare 6 – Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională a POR 2014-2020. Reprezentanţii Consiliului pentru Dezvoltare Regională Vest au precizat că în lista proiectelor prioritare se afla modernizarea şoselei Sântuhalm (Deva) – Hunedoara – Călan, investiţie estimate la 13,5 milioane de euro. De asemenea, pe lista priorităţilor se afla şi culoarul de trafic Mureş Nord, care prevede reabilitarea DJ 706 A Ilia – Brănişca – Păuliş, reabilitarea drumului Lunca – Băiţa – Vălişoara, reabilitarea DJ 761 Şoimuş – Certejul de Sus – Geoagiu Băi, reabilitarea DJ 107A de la limita judeţului Alba – Geoagiu – Bobâlba – Chimindia – Bârsău, reabilitarea DJ 705 Geoagiu – Almaşu Mic de Munte – limita judeţului Alba şi reabilitarea DJ 705 Geoagiu – Geoagiu Băi, cu o valoare totală estimată la circa 30 de milioane de euro. „Drumurile selectate au îndeplinit anumite condiţii. Una dintre ele este să facă legătura între două sau mai multe localităţi, iar alta, la fel de importantă, este să faciliteze accesul spre autostradă, spre Reţeaua Trans-europeană de Transport (TEN-T)”, declara, în august 2015, Adrian David, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara.
În prezent, potrivit reprezentanţilor Consiliului Judeţean Hunedoara, proiectul de modernizare pe fonduri de la UE prevede doar reabilitarea tronsonului dintre Hunedoara şi Călan, de aproximativ nouă kilometri, în timp ce pentru porţiunea Hunedoara – Sântuhalm, reabilitarea se va face din alte surse de finanţare.