A mai rămas o zi de lucru pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva. În 12 august, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au dat un ultimatum de 10 zile constructorului, în care i-au solicitat să remedieze deficienţele care au împiedicat deschiderea celor 21 de kilometri de autostradă.
Dacă problemele sunt remediate până la finalul zilei, autostrada ar putea fi recepţionată jla sfârşitul acestei săptămâni. Altfel, CNAIR va prelua tronsonul şi va încheia lucrările, până la sfârşitul lunii august. „Joi voi fi pe lotul 3. Dacă nu fac ceea ce li s-a cerut de către companie, nu vom face recepţia, va prelua CNAIR-ul acest tronson de autostradă, va face lucrările care mai sunt de executat pentru punerea în siguranţă a autostrăzii şi până la finele lunii august o dăm în trafic şi facem legătura”, a declarat, marţi, ministrul Răzvan Cuc.
Lucrările rămase de executat nu puneau probleme deosebite, informa ministrul, la ultima sa vizită pe Autostrada Lugoj – Deva. „Aceste lucrări ar fi trebuit să fie finalizate până luni, 12 august 2019, când a fost programată recepţia acestui lot. Din imagini se poate observa că şanţurile de scurgere a apei, gardurile sau marcajele fie nu au fost executate fie au fost executate neconform. Lipsesc de pe acest lot până şi o parte din telefoanele de urgenţă, care ar fi trebuit să fie la rândul lor montate până la data recepţiei. Reamintim ca la momentul întrunirii Comisiei de recepţie, Consultantul care a monitorizat lucrările pe acest lot, nu a recomandat începerea procedurilor, din cauza problemelor existente”, a informat CNAIR, care a publicat în urmă cu o săptămână imagini de pe Lotul 3.
La rândul lor, constructorii susţin că au depus eforturi mari pentru a finaliza Lotul 3 al autostrăzii din vestul ţării, care putea fi recepţionat în 12 august. Atunci, Comisia de recepţie a CNAIR a refuzat începerea procedurilor de recepţie pentru cei 21 de kilometri de autostradă, construiţi între Ilia şi Holdea.
„Antreprenorul spaniol a primit în cursul zilei de luni o înştiinţare de remediere pentru neconformităţile găsite la lotul 3, pentru a le remedia pentru o perioadă de 10 zile, asta înseamnă că joia viitoare, dacă nu remediază aceste neconformităţi care ţin de siguranţa traficului, Compania de Autostrăzi va purcede la rezilierea contractului, va prelua autostrada Compania de Autostrăzi, va face acele remedieri care se pot face în 10 zile şi vom da în trafic şi ceilalţi kilometri până la sfârşitul lunii august”, declara marţi, 13 august, minstrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
Asociaţia Pro Infrastructură a publicat imagini de pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva Asociaţia Pro Infrastructură a publicat imagini de pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva şi susţine că este perfect circulabilă şi nu mai trebuie amânată recepţia celor 21 de kilometri.
„După euforia inaugurării lotului 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva, ne îndreptăm atenţia spre Lotul 3, tronson programat pentru recepţie tot săptămâna trecută, dar nerecepţionat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Deşi cei 21 de kilometri pot fi deschişi traficului în deplină siguranţă, cei din Compania de Drumuri au decis să îi transforme într-un nou muzeu. Am urmărit execuţia acestui proiect încă de la debutul şantierului în anul 2014.
Cunoaştem foarte bine problemele tehnice întâmpinate de constructor de-a lungul timpului, deficienţele şi erorile care au necesitat soluţii de remediere în numeroase puncte. Chiar şi în prezent există o serie de lucrări minore nefinalizate care NU afectează carosabilul pe care antreprenorul are obligaţia să le ducă la bun sfârşit (şanţuri, scurgerea apelor, garduri, iarbă pe taluzuri). Totuşi, este cale lungă de aici şi până la a ţine închişi 21 de kilometri de autostradă perfect circulabili, aşa cum singuri puteţi vedea din filmările noastre.
Disputele surde dintre CNAIR şi constructor, orgoliile şi fuga de responsabilitate nu ţin cont de interesul cetăţenilor, şoferii fiind nevoiţi să îşi rişte în continuare viaţa pe DN7 şi DN 68A. Cerem insistent deschiderea circulaţiei în cel mai scurt timp, iar eventualele mici intervenţii din afara carosabilului să fie trecute în anexa la procesul verbal de recepţie, aşa cum s-a procedat şi pe multe alte sectoare de autostradă”, arată Asociaţia Pro Infrastructură, alături de imaginile publicate pe pagina sa de Facebook.