Acesta ar asigura legătura directă a celor două localități cu autostrada
Comunele hunedorene tind, în mod firesc, să se dezvolte, și nu doar din punct de vedere economic, ci și urbanistic.
PUG aproape de final
Astfel se petrec lucrurile și în comuna Hărău, unde un obiectiv important este aproape de finalizare. „Lucrăm, de mai mulți ani, la un nou Plan Urbanistic General (PUG) al comunei Hărău și ne apropiem de finalizarea acestuia. Durata mare a acestei activități a fost dată nu doar de numeroasele acte ce au trebuit să fie întocmite, ci și de multitudinea de avize, fiind vorba de câteva zeci, care trebuie să fie primite la întocmirea oricărui PUG. Pentru obținerea acestor avize trebuia urmat un anumit parcurs și respectată o ordine. În prezent suntem în forma finală a evaluării de mediu, ultimul aviz care mai trebuie obținut. După obținerea acestui act vom înainta toată documentația Consiliului Județean Hunedoara și, apoi, Consiliului Local al comunei Hărău. Estimez că, în condiții normale, până la sfârșitul anului în curs ar trebui să avem aprobat și avizat acest PUG la nivelul comunei Hărău care, după forma în care a fost întocmit, poate să de o bună deschidere unei viitoare dezvoltări, atât din punct de vedere economic, cât și urbanistic”, a declarat Ioan Dorin Jibetean, primarul comunei hunedorene Hărău.
Plan realizabil
Dar dezvoltarea urbanistică a comunei Hărău nu se oprește aici, primarul localității, Ioan Dorin Jibetean, având un plan îndrăzneț, dar realist. „Un nou pod peste Mureș, care să facă legătura între Hărău și Deva, este un vis de generații al concetățenilor mei. În mod firesc, am preluat și eu această dorință și o duc mai departe. Din păcate, însă, puterea noastră economică nu ne permitem să susținem o asemenea investiție. Însă, din 2008, de când sunt primarul comunei Hărăum am făcut lobby pentru acest pod la colegi din zonă, la instituții județene ori la autorități regionale, într-un mod constant și cu bun simț. În momentul de față avem un mare atu: prin acest pod se poate face o legătură directă a Devei cu autostrada care traversează zona. Bineînțeles că, astfel, se va deschide și accesul de la Hărău către Deva, deoarece, în linie dreaptă, avem, între primăriile celor două localități, doar patru kilometri. Pentru noi ar fi un avantaj enorm datorită faptului că, odată cu acest pod, s-a deschide nu doar circulația, ci acesta ar putea deveni un suport pentru alte rețele, cum ar fi cele de apă, de gaz metan, de telefonie sau de Internet. Ar fi multe câștiguri pentru comuna Hărău. Dar, înainte de acestea, ar fi un mare câștig și pentru Deva, dar și pentru municipiul Hunedoara, care ar avea intrare directă la autostradă, evitându-se ocolul actual, pe la Șoimuș sau pe la Simeria Veche. Mai mult decât atât, în viitor va fi și un câștig economic, întrucât în zona posibilului acces spre comuna Hărău noi avem un spațiu generos, de ambele părți ale autostrăzii. Sunt locuri unde se pot dezvolta activități economice, de tranzit de autostradă sau altele, care pot duce la crearea de noi locuri de muncă. Știu că avem o zonă agricolă frumoasă, dar aceasta nu poate să absoarbă, în momentul de față, toată forța de muncă din comuna noastră. Dacă vom reuși să creăm acest punct de atracție economică, lucrurile se vor schimba, iar noi vom putea oferi locuri de muncă concetățenilor care fac, acum, naveta pentru a ajunge la servici. În plus, e posibil să vină să lucreze, astfel, în Hărău, oameni de prin alte locuri și care, cu timpul, se pot stabili, împreună cu familiile lor, în comună, lucru care duce la dezvoltare. Consider că acest pod este realizabil, cu voință și cu muncă. Și dinspre Deva vin semnale pozitive în acest sens. Sper ca într-un viitor apropiat să ne constituim, împreună cu Deva, dar și, poate, alte localități, într-o asociație, prin care să contribuim la realizarea acestui pod”, a mai spus Ioan Dorin Jibetean, primarul din Hărău. Și administrația publică din Deva cunoaște acest plan. „Suntem la curent cu acest proiect. Și noi ne dorim să avem acces direct la autostradă, dar, din păcate, nu sunt fonduri pentru o astfel de investiție. Singura șansă sunt fondurile europene, și sperăm să putem accesa o măsură. Marea greșeală pentru care Deva nu are acces direct la autostradă aparține proiectanților, care au întocmit schițele după hărți mai vechi de 50 ani”, a afirmat Petru Mărginean, primarul municipiului Deva.