-1 C
Deva
miercuri, ianuarie 22, 2025

Autostrada cu tuneluri, doar 3 la sută realizată, după doi ani de la semnarea contracului

  • Un raport publicat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) arată că stadiul lucrărilor la sectorul de nouă kilometri Marginea – Holdea, singurul rămas nefinalizat din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva (A1) a ajuns la 3,16 la sută, în octombrie 2024.

Raportul arată că termenul estimat de finalizare al „autostrăzii cu tuneluri” este decembrie 2026. Investiția se ridică la 1,83 miliarde de lei și cuprinde realizarea segmentului de autostradă de la limita județelor Hunedoara și Timiș. Pe o subsecțiune a acestuia, de 3,5 kilometri, vor fi construite tuneluri cu o lungime de peste doi kilometri, un viaduct și un pasaj. Pe aceste segment, constructorii au putut intra din luna august, după ce au primit autorizația de construcție emisă de Ministerul Transporturilor.

„În data de 14 octombrie 2022 a fost semnat contractul pentru proiectarea și executia lucrărilor pentru obiectivul major de investitii: Autostrada Lugoj – Deva (A1), lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare sectiunea D – valoarea contractului fiind de 1.826.845.634 lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată prin PNRR. Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani”, arată CNAIR, în raportul privind stadiul investițiilor în infrastructură rutieră.

Potrivit reprezentanților CNAIR, viitoarele tuneluri vor fi unice în România, prin prisma deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri. Practic, de pe autostradă se va intra direct în tunel, pe două benzi și pe banda de urgență (11,25 metri/sens), spre deosebire de alte autostrăzi, unde numărul benzilor ce pot fi folosite se reduce la două, la intrarea în tuneluri.

„Conform condițiilor din acordul de mediu a fost prevazută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E, în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri. În data de 5 decembrie 2022 a fost emis ordinul de începere al activității de proiectare. în data de 27 iulie 2023, CNAIR a emis ordinul de mobilizare nr. 1 din 10 august 2023 (data de începere a contractului de supervizare)”, arată raportul CNAIR.

 

Știri Similare

Stai conectat

17,116FaniÎmi place
110CititoriConectați-vă
7,410AbonațiAbonați-vă
spot_img
spot_img

Știri Recente

/*ADNOW*/