20.7 C
Deva
duminică, mai 5, 2024

Bătrână lăsată fără 3.000 de lei de un fals avocat

În ciuda semnalelor trase de poliţişti şi a numeroaselor cazuri mediatizate, metoda „avocatul” continuă să facă victime. Cel mai uşior de înşelat sunt persoanele în vârstă, care întâi plătesc şi abia apoi contată că s-au lăsat prea uşor păcălite.

telefonO femeie din 73 de ani, din Petroşani a  rămas fără 3.000 de lei pe care i-a trimis unui fals avocat ce a anunţat-o telefonic că fiul ei a fost implicat într-un accident rutier. Femeia a alertat poliţiştii, care au demarat cercetările. „Poliţiştii au stabilit că în data de 20.12.2013, în jurul orei 12:30, reclamanta a primit pe telefonul fix de la domiciliu un apel de la o  persoană de sex masculin care s-a recomandat a fi ”avocatul” fiului părţii vătămate, spunându-i că acesta ar fi avut un accident rutier în Germania şi are nevoie urgentă de suma de 3.000 lei, bani care trebuie să îi trimită unei persoane din  Bucureşti, prin transfer bancar”, a declarat Bogdan Niţu, purtător de cuvânt al IPJ Hunedoara.  Oamenii legii au întocmit un dosar penal în care se efectuează cercetări pentru comiterea infracţiunii de înşelăciune, în vederea identificării autorilor faptei, a tragerii lor la răspundere penală şi recuperării prejudiciului cauzat, a mai spus Niţu.

Nu trimiteţi bani necunoscuţilor

Poliţiştii hunedoreni încearcă să preîntâmpine comiterea unor astfel de fapte şi le recomandă cetăţenilor să nu trimită sume de bani unor persoane necunoscute, ci să sesizeze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze numărul unic de urgenţă 112, ori de câte ori au suspiciuni cu privire la faptul că ar putea fi următoarea victimă a unei infracţiuni de înşelăciune. „Pentru a evita să deveniţi victima unei infracţiuni de înşelăciune cu acest mod de operare, este bine să analizaţi cu atenţie informaţiile primite şi să puneţi întrebări referitoare la veridicitatea lor”, mai spune sursa citată anterior.  Astfel, trebuie să ştiţi că, în caz de accident, nu există noţiunea de plată a unor despăgubiri, decât ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti în acest sens.  Orice eveniment rutier are două variante de soluţionare: depunerea unei plângeri la unitatea poliţie, care se va ocupa mai departe de cazul respectiv sau ) înţelegerea amiabilă a părţilor, ceea ce presupune repararea daunelor folosind poliţa de asigurare auto obligatorie (în cazul evenimentelor fără victime). Orice alte variante sunt excluse, iar dacă sunt puse în practică, ele nu sunt legale.
De asemenea, se recomandă  să verificaţi orice informaţie prin care vi se solicită telefonic să trimiteţi bani prin terţi/mandat postal/ virament bancar unor rude, despre care vi se spune o poveste, de obicei impresionantă. De asemenea, sesizaţi cea mai apropiată unitate de poliţie, cereţi sfatul unui poliţist sau apelaţi la telefonul de urgenţă 112, nu oferiţi niciun fel de date cu caracter personal prin intermediul convorbirilor telefonice, indiferent de calitatea invocată de interlocutorul de la capătul firului, nu trimiteţi coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice, în niciun caz unor persoane străine, indiferent de calitatea pe care acestea susţin că o au (deseori infractorii îşi asumă o calitate oficială – avocat, procuror, poliţist).

 

 

Știri Similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Stai conectat

17,116FaniÎmi place
110CititoriConectați-vă
7,410AbonațiAbonați-vă
spot_img

Știri Recente

/*ADNOW*/