Calea ferată ce leagă municipiul Hunedoara de Simeria a împlinit 130 de ani de existenţă. Cei 16 kilometri ai tronsonului feroviar au fost construiţi în anii 1883 şi 1884, în urma unui proiect realizat de societatea Deutch & Haas, iar la începutul lunii iunie a anului 1884, calea ferată a fost dată în folosinţă. În deceniile următoare, datorită dezvoltării oraşului Hunedoara şi a siderurgiei, calea ferată a devenit tot mai importantă pentru comunitate. În anii 1950 statul a dezvoltat proiectul feroviar, construind pe acelaşi tronson o reţea de linii industriale necesare combinatului siderurgic, lungimea totală a acestora depăşind 150 de kilometri. Abia în 1984, linia CFR Hunedoara – Simeria a fost electrificată. La începutul anilor 1950 are loc construcţia Gării Hunedoarei, unul dintre monumentele reprezentative pentru municipiu. Gara a fost proiectată de arhitecţii Dan Titu Elian şi Dan Virgil Maiorescu. Poartă şi în prezent pecetea acelor ani, în care România intrase sub dominaţia Uniunii Sovietice: steaua URSS amplasată pe turnul staţiei CFR.În prezent, traseul feroviar Hunedoara – Simeria a fost concesionat unei companii private. Numărul călătoriilor programate zilnic s-a redus în ultimii ani, iar în cea mai mare parte a fiecărei zile, peroanele gării ocupate în trecut de sute de oameni care aşteptau să pornească spre combinat sunt pustii.