19.7 C
Deva
duminică, iunie 23, 2024

Cum arată, de fapt, zona în care CNAIR a reclamat fisuri uriașe în Autostrada Lugoj – Deva

Reprezentanții Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, au făcut tot posibilul să îi convingă pe români că Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva nu poate fi deschis circulației, deși constructorii spanioli au solicitat recepția celor 21 de kilometri încă din 12 august.

Miercuri, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a susținut că fisurile apărute pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, în apropiere de nodul rutier de la Holdea fac imposibilă deschiderea tronsonului rutier în această lună. „E o crăpătură care porneşte din asfalt, pe terasament şi se duce până jos, în drumul tehnologic. Se poate întâmpla ce s-a întâmplat în 2017, cu prăbuşirea unei bucăţi de terasament. Adică se poate separa, practic, o bucată de autostradă, cu terasament cu tot. Acum nu a căzut atât de repede ca atunci, pentru că are bitum pe ea şi mai are nişte betoane, nişte şanţuri de beton, care încă o ţin. Când vor fi trepidaţii sau va începe să plouă, sau chiar din propria greutate, poate cădea”, a declarat Alin Şerbănescu. Acesta a mai precizat că fisura a apărut la kilometrul 57+100 în apropiere de nodul rutier de la Holdea, fiind afectată banda 1 şi banda de urgenţă, pe o porţiune de aproximativ 15 metri.

Însă… deși fisurile din carosabil reclamate de reprezentanții CNAIR sunt vizibile, aceștia au omis un detaliu esențial. Crăpăturile s-au format pe o porțiune a autostrăzii care nu va fi deschisă traficului rutier pentru cel puțin trei ani, indiferent de data la care va fi inaugurat Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Este vorba de un sector de circa un kilometru, aflat în zona nodului rutier de la Holdea, pe sensul de mers Lugoj – Deva. Acesta va putea fi deschis abia după ce Lotul 3 va fi conectat cu Lotul 2 al Autostrăzii A1. Mai exact, se va putea circula aici abia după construcția secțiunii de 9 kilometri, dintre Holdea și Margina, celebră pentru „tunelurile pentru urși” plănuite.
Cei 21 de kilometri ai şoselei de mare viteză construită între localităţile Ilia şi Holdea (judeţul Hunedoara) sunt ţinunţi închişi şi fac obiectul unui scandal prelungit antreprenorii spanioli şi statul român.

Știri Similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Stai conectat

17,116FaniÎmi place
110CititoriConectați-vă
7,410AbonațiAbonați-vă
spot_img
spot_img

Știri Recente

/*ADNOW*/