12 C
Deva
duminică, mai 5, 2024

Experimentul „Pietonala”, pe Bulevardul Corvin din Hunedoara

Miercuri, Bulevardul Corvin din municipiul Hunedoara a fost închis traficului rutier, pentru lucrări de toaletare a copacilor. Mulți dintre localnici au crezut că au început lucrările la viitoarea pietonală, însă deocamdată autoritățile locale nu au oferit un răspuns la această dilemă.

Bulevardul Corvin din Hunedoara a fost transformat într-o alee pietonală, însă doar pentru câteva ore din dimineața de miercuri, cât au durat lucrările de toaletare a copacilor. Zeci de hunedoreni au coborât de pe trotuare, preferând să se plimbe pe mijlocul străzii pe care mașinile au avut interzis. Mulți dintre ei s-au întrebat dacă închiderea Bulevardului are legătură cu lucrrările de transformare a acestuia într-o stradă pietonală. Cei care își doresc acest lucru vor mai avea de așteptat. Reprezentanții primăriei nu au stabilit când vor începe lucrările și sub ce formă va funcționa viitoarea arteră din centrul civic al Hunedoarei. Proiectul iniţial al centrului pietonal din Hunedoara prevedea eliminarea circulaţiei auto de pe Bulevardul Corvin, pe tronsonul Parcul Copiilor – Casa de Cultură. Iniţiatorii săi susţineau că astfel centrul civic al municipiului va fi modernizat, iar turiştii vor avea un motiv în plus să viziteze Hunedoara.

1-pietonala (3)Potrivit memoriului de prezentare realizat de arhitecţi, în ultimii 25 de ani, Bulevardul Corvin s-a dezvoltat ca o arteră comercială, la parterul imobilelor de locuinţe colective fiind realizate spaţii de deservire şi spaţii comerciale, în mare parte cu extinderi ale acestora faţă de aliniamentul iniţial. Acest fapt a dus la suprasolicitarea bulevardului Corvin în porţiunea cuprinsă între strada George Enescu şi Bulevardul Dacia, datorită autoturismelor parcate şi în mod egal datorită necesităţii de a aproviziona zona comercială. 1-pietonala (5)„Spaţiul public actual nu este folosit ca spaţiu public, ci ca spaţii reziduale ale trotuarelor de-a lungul zonelor carosabile. În plus, spaţiul nu este folosit la potenţialul său nici din punct de vedere al comerţului. Strada nu dispune de elemente de mobilier urban adecvate. Spaţiul verde existent, deşi dezvoltat ca vegetaţie, este sufocat de prezenţa maşinilor, fiind înconjurat de un rând de parcare de maşini şi neavând nici o relaţie la nivel pietonal cu zonele adiacente. Principalele disfuncţionalităţi ale zonei, sunt suprafaţa asfaltată şi betonată excesivă, folosită pentru circulaţia şi parcarea autovehiculelor, parcările auto ocupă agresiv – fizic şi vizual – întreaga zonă a bulevardului Corvin, spaţiul verde fiind sufocat şi blocat de prezenţa maşinilor”, se arăta în memoriul de prezentare al proiectului.

Știri Similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Stai conectat

17,116FaniÎmi place
110CititoriConectați-vă
7,410AbonațiAbonați-vă
spot_img

Știri Recente

/*ADNOW*/