Un grup de oameni de afaceri cu firme peste calea ferată din Deva au cerut, ieri, explicaţii edililor în legătură cu căile de acces în zonă după modernizarea infrastructurii feroviare. Oamenii sunt îngrijoraţi că nu vor mai avea acces rutier spre cartierul Nicolae Grigorescu. Astăzi vin la Deva reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor pentru a găsi o soluţie la cartierul lăsat în izolare de semnătura fostului primar Mircia Muntean
Reamintim faptul că fostul primar Mircia Muntean şi-a dat acordul pentru desfiinţarea căilor rutiere de trecere la nivel cu calea ferată spre cartierul Nicolae Grigorescu. Practic, din trei iscălituri, Mircia Muntean a rupt cartierul de restul Devei, neoferind locuitorilor nicio posibilitate de a circula cu maşina spre şi dinspre acea zonă a oraşului.
„Când un nebun aruncă piatra…”
Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare (în valoare de peste 700 de milioane de euro) se realizează prin fonduri europene şi la această fază este imposibil de modificat documentaţia fără riscul de a compromite finanţarea. Pe de altă parte, nici locuitorii de peste linie nu pot fi lăsaţi de izbelişte şi izolaţi de lume. „Nu mai are rost să dăm vina pe fosta conducere, deşi au o mare responsabilitate faţă de sufletele de acolo. În urma discuţiilor pe care le-am purtat, săptămâna trecută, la Ministerul Transporturilor, un număr de patru reprezentanţi, manageri şi directori de proiect, se vor deplasa la Deva şi împreună cu arhitecţii şi urbaniştii primăriei vom încerca să găsim soluţii. Eu am avut câteva propuneri, există şi un proiect din 2007 şi urmează să vedem dacă el mai poate fi făcut”, a declarat primarul Petru Mărginean.
Variantă: pod peste „autostrada de fier”
Singura soluţie ar fi construirea unui pasaj suprateran cu acces pietonal şi carosabil, plus alte două-trei pasaje doar pentru pietoni. Podul peste calea ferată ar trebui să fie amplasat undeva la ieşirea din oraş, în Viile Noi sau undeva pe strada Depozitelor. Specialiştii susţin că un pasaj subteran (care s-ar putea realiza în zona Kogălniceanu) este nerecomandat din cauza faptului că pânza freatică este foarte sus şi riscă să ia apă non-stop. De asemenea, pe viitoarea infrastructură feroviară nu vor mai fi admise în oraş treceri la nivel cu calea ferată (adică pe bază de barieră aşa cum sunt actualele treceri). Primarul Petru Mărginean spune că viitoarele căi de acces peste calea ferată trebuie să fie.