Angajaţii primăriei au încercat, vineri, să ofere răspuns la nemulţumirile legate de traficul rutier din municipiul Deva. Proiectul a intrat la finanţare spre sfârşitul anului 2011 şi a costat bugetul local peste 700.000 lei
„Sistem de management al traficului rutier” este un proiect cu finanţare totală de 17.074.678 lei. În urma implementării proiectului, valoarea finală a devenit 13.705.940 de lei din care, de la Fondul European pentru Dezvoltare Regională şi bugetul de stat s-a plătit suma de 12.982.872 lei, în vreme ce bugetul local a contribuit cu 723.067,75 lei. S-au montat 335 de semafoare noi, 20 de automate de trafic şi s-a realizat un centru de comandă şi control unde se stochează informaţiile şi se operează softul în sistem adaptiv. Acestea sunt datele tehnice.
Multe nemulţumiri, puţine răspunsuri
Prin acest proiect municipalitatea şi-a propus îmbunătăţirea fluxului rutier în municipiul Deva şi întărirea siguranţei cetăţeanului. Iată cum răspund autorităţile la nenumăratele nemulţumiri ale devenilor. „Ştim că după punerea în funcţiune a acestui sistem de management al traficului s-au înregistrat numeroase nemulţumiri ale populaţiei. (…) Până în momentul de faţă au fost schimbate diagrame de trafic pentru anumite intersecţii unde s-au identificat probleme: în zona Pieţei, zona Eminescu – Văcărescu şi zona Lido. (…) Sistemul analizează traficul pe toate arterele, dă verde sau nu, timp mai lung sau mai scurt pe o anumită direcţie. Per total eu cred că s-a fluidificat”, a spus Daniela Pârvu, şef birou Programe Dezvoltare în cadrul Primăriei Deva. „Se întâmplă ca pe unele artere să stai mai mult, dar sistemul gândeşte pentru tot oraşul, nu doar pentru artera pe care v-aţi nimerit când s-a produs blocajul. El vede circulaţia din tot oraşul şi o fluidizează în tot oraşul, nu numai artera principală”, a încercat să explice şi Adrian Stănescu, consilier juridic la Primăriei Deva.