Un devean şi-a făcut loc între cei mai buni piloţi de drift din România.
Pilotul de drift Marcel Marian din Deva a făcut cea mai bună cursă a sa de până acum weekend-ul trecut la Prejmer Circuit din Braşov în a doua etapă a Campionatului Naţional de GTT Drift Series 2014.
La bordul bolidului său de concurs – un BMW E 36 cu motor de 4400 cc în V8 de 286 cp – pe care îl prezintă ca având „cel mai slab motor din campionat”, Marcel Marian (foto mic, 37 ani), s-a calificat de pe locul 10 în TOP 16!
Aţi spune: „Mare brânză”, nu? Însă, drifterul devean ne asigură că: „În drift rezultatul obţinut de mine la Prejmer e mare lucru şi cu mult peste aşteptările mele”
“A fost „Blană””
Cât despre cursa în sine Marcel Marian a avut nevoie de un singur cuvânt pentru a o caracteriza: „Blană”. Adică, pe înţelesul tuturor: ”A fost o cursă tare în care am băgat gaz şi am apăsat acceleraţia la maximum”, spune Marian care a intrat în concurs fără niciun antrenament acasă, iar pe circuitul de sub Tâmpa a „terminat” vreo 18 cauciucuri şi a „ars” benzină de 650 lei. Ce credeţi, a fost sau nu „Blană”.
La etapa a doua a Campionatului Naţional de GTT Drift Series 2014 desfăşurată la Prejmer Circuit, Braşov, au participat cei mai buni 33 de piloţi din România.
„În drift experienţa se obţine doar participând la cât mai multe curse. Din păcate eu îmi permit să merg la puţine competiţii deoarece fac totul din fonduri proprii exclusiv”
Marcel Marian, pilot drift
În ce constă o etapă de drift?
O etapă de drift se întinde pe durata a două zile. Prima zi este rezervată exclusiv antrenamentelor libere, acomodării cu suprafaţa de concurs. În cea de-a doua zi au loc calificările şi cursele în tandem! În calificări se punctează viteza de iniţiere, cea dezvoltată în primul viraj şi viteza medie pe traseu dar şi unghiul la care alunecă bolidul pe pistă.
„Practic maşina trebuie să fie tot timpul în drift, de-a latul, să nu se îndrepte niciodată iar schimburile de mase atunci când maşina alunecă spre dreapta apoi se face transferul spre stânga să se facă curat făra corecţii”, explică Marian care în calificări a scos în medie 90 de kilometri pe oră “la iniţiere” şi în jur de 37 kilometri pe oră “viteza medie”.
Apoi au urmat batle-urile, adică tandemurile între cei mai buni 16 piloţi. Aici, primul din calificări se întrece cu ultimul, al doilea cu penultimul şi tot aşa. Marian a pierdut duelul din tandemuri.
“În tandem am fost eliminat la <<mustaţă>> pe fondul lipsei mele de experienţă şi a unei probleme la cutia de viteze, nu mi-a intrat în a patra”, a povestit Marian care acum aşteaptă etapa a treia care va avea loc peste o lună tocmai la Iaşi. Prima rundă a Campionatului Naţional de GTT Drift Series 2014 a avut loc luna trecută la Suceava.
“Particip şi la raliurile de Viteză pe Traseu Montan din judeţ, însă doar pentru show nu pentru competiţie. Între VTM şi drift prefer drift-ul. La VTM sunt prea puţine ture în schimb la drift mă dau două zile aproape încontinuu”
Marcel Marian, pilot drift
Cifra
7
etape are Campionatul Naţional de GTT Drift Series 2014
[wzslider autoplay=”true”]