Cei 39 de kilometri ai autostrăzii Nădlac-Arad, „poarta de intrare“ în România dinspre vestul Europei, vor fi gata abia la finalul anului acestuia, deşi termenul iniţial de finalizare era aprilie anul trecut. Întârzierea de aproape doi ani a fost cauzată de rezilierea contractelor pentru construcţia celor două tronsoane ce compun autostrada, iar în prezent doar unul dintre sectoare are un nou constructor.
În timp ce România nu numai că tărăgănează procesul de construcţie a autostrăzii de 39 de kilometri ce leagă graniţa ungară de România, dar încă are multe „petice de autostrăzi“ între Nădlac şi Constanţa care nu vor fi gata mai devreme de 2-3 ani, Ungaria se pregăteşte să finalizeze anul acesta o autostradă care să lege fără întreruperi frontiera ei de vest cu Austria de cea românească. În prezent ungurii mai au de construit doar un tronson de 23 de kilometri între localitatea Mako şi graniţa cu România. Autostrada între graniţa austriacă şi cea românească a Ungariei va avea o lungime de 386 de kilometri, potrivit ultimelor informaţii transmise de compania ungară de dezvoltare a infrastructurii naţionale (Nemzeti Infrastruktura Fejleszto).
Proiecţie pe 10 ani
Autostrăzi care să traverseze România de la vest la est pe ruta Nădlac-Constanţa, dar şi de la nord la sud, de la Suceava până la Bucureşti şi Alexandria, precum şi ramificaţii care pornesc din aceste rute principale către alte oraşe din România – astfel arată reţeaua de autostrăzi pe care guvernul intenţionează să o termine până în 2023, potrivit unui document publicat de Palatul Victoria.