Pentru o mai bună monitorizare a arestaţilor la domiciliu, oficialii Inspectoratului General al Poliţiei Române a anunţat că au fost operaţionalizate Birourile de Supraveghere Judiciară la nivelul fiecărui Inspectorat de Poliţie Judeţean. În realitate, sunt vechile compartimente judiciare, unde poliţiştii angajaţi au primit o sarcină în plus, pe lângă cele pe care le aveau deja.
Poliţia Română anunţă că a luat măsuri pentru buna aplicare a noilor prevederi legale, în conformitate cu atribuţiile ce îi revin. Este vorba despre măsura arestului la domiciliu, a controlului judiciar şi a controlului judiciar pe cauţiune. “O dată cu intrarea în vigoare a noilor prevederi procesual penale au fost operaţionalizate Birourile de Supraveghere Judiciară de la nivelul I.G.P.R., D.G.P.M.B. şi I.P.J.-uri, precum şi compartimentele constituite la nivelul poliţiilor municipale, altele decât cele reşedinţă de judeţ. Aproximativ 500 de poliţişti îşi desfăşoară, la nivel naţional, activitatea în cadrul acestor structuri”, susţin reprezentanţii IGPR. De asemenea, a fost elaborată o metodologie privind supravegherea persoanelor faţă de care s-a dispus măsura controlului judiciar, controlului judiciar pe cauţiune sau arestului la domiciliu, pentru aplicarea, la nivel naţional, în mod unitar, a prevederilor legale şi a fost dezvoltată o aplicaţie informatică pentru evidenţa acestora.
Aceeaşi Mărie, cu altă pălările
Dacă în teorie lucrurile sună bine, în realitate vorbim despre aceleaşi structuri şi nu neapărat de compartimente noi cu poliţişti care să supravegheze special aceste persoane.
“Sunt, de fapt, cei de la judiciar, cărora li s-a inclus în fişa postului, pe lângă alte atribuţii, şi activitatea de urmărire, monitorizare a acestor persoane”, a explicat Bogdan Niţu, purtător de cuvânt al IPJ Hunedoara. Acesta spune că nu se pune problema creării unor noi compartimente, mai alescă sunt localităţi unde nu există niciun arestat la domiciliu. De precizat că în judeţul Hunedoara sunt în evidenţă nouă persoane arestate la domiciliu.